تأسیس ۱۰۰ خانه قرآن در کشور تا پایان سال/ برگزاری دوره‌ آموزش صحت قرائت نماز
کد خبر: 3646224
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

تأسیس ۱۰۰ خانه قرآن در کشور تا پایان سال/ برگزاری دوره‌ آموزش صحت قرائت نماز

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به تشریح برنامه‌های نیمه دوم سال جاری پرداخت و گفت: در صورت تأمین اعتبار علاوه بر برگزاری دوره آموزشی صحت قرائت نماز، ۱۰۰ خانه نور جدید تأسیس و تجهیز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در 6 ماه نخست امسال اظهار داشت: در سال جاری طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی به منظور ایجاد شور قرآنی در کشور برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه طرح ربیع‌القرآن امسال در دو هزار مسجد کشور اجرا شد، افزود: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان بود که از ابتدای این ماه در شهرهای مختلف برگزار شد؛ در طرح ربیع‌القرآن علاوه بر تجلیل از فعالان قرآنی استان‌ها، جلسات انس با قرآن و جزءخوانی قرآن کریم نیز پیش‌بینی شده بود.

جعفری با اشاره به مشارکت در طرح فراگیر قرآنی 1451 نیز گفت: ما امسال همچون سال‌های گذشته با این طرح ملی مشارکت داشتیم و به منظور توسعه آن کلاس‌های قرآن برگزار کردیم که از ابتدای این طرح تا پایان آن دو هزار کلاس روخوانی، روانخوانی و حفظ و تفسیر سوره‌های مبارکه «ملک و واقعه» در استان‌های مختلف کشور برگزار و 35 هزار قرآن‌آموز تربیت شد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به برنامه‌های 6 ماه دوم سال اشاره کرد و افزود: متأسفانه تاکنون بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌ها نداشتیم و همین امر موجب عدم اجرای برخی برنامه‌ها شده است اما در تلاش هستیم با همکاری استان‌ها برخی برنامه‌های محوری را به خوبی اجرایی کنیم.

جعفری از برگزاری دوره تربیت مربی خانه‌های نور خبر داد و گفت: ما به منظور ایجاد فضایی مناسب در شهرستان‌ها دوره‌های تربیت مربی خانه‌های نور را برگزار می‌کنیم تا هر کدام از افراد با دانش قرآنی اقدام به تربیت نوجوانان و جوانان موفق در عرصه‌های دینی و قرآنی کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 100 خانه قرآن در استان‌های مختلف افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و 500 خانه نور در کشور داریم که امسال در صورت تخصیص بودجه این خانه‌های نور را حمایت کرده و یک‌صد خانه قرآن دیگر هم تأسیس و تجهیز می‌کنیم.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه کتاب تفسیر همراه نیز آماده است، گفت: کلاس‌هایی نیز به منظور طرح تفسیر کوتاه پیش‌بینی کردیم که در این جلسات تفسیر جزء پنجم قرآن کریم تدریس می‌شود.

جعفری با اشاره به اهمیت قرائت نماز خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزشی قرائت نماز امسال در استان‌های مختلف کشور اجرایی می‌شود که امیدواریم این برنامه‌ها با تزریق بودجه به خوبی برگزار شوند.
captcha