هدایت انسان؛ هدف اصلی قرآن
کد خبر: 3646251
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
سفیران نور/ 20

هدایت انسان؛ هدف اصلی قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: تشریح فعالیت‌های رحیم قربانی، مدیر و فعال قرآنی در شهر تهران و چگونگی روی آوردن وی به حیطه آموزش قرآن از جمله مواردی است که در مستند «سفیران نور» به آن‌ها پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رحیم قربانی متولد 1350 در شهر اردبیل است که در دوران دبستان با روخوانی قرآن کریم آشنا شده و پس از فراغت از تحصیل در رشته دندانپزشکی به فعالیت‌های قرآنی در حوزه بسیج دانشجویی استان تهران پرداخته است.
این فعال قرآنی در دوران ابتدایی با مداحی و قرائت قرآن پدرش، با قرآن آشنا شده و در 10 سالگی کتاب قرآن را یک دوره کامل قرائت کرده است.
قربانی در کنار حرفه دندانپزشکی، نیمی از وقت خود را به فعالیت‌های قرآنی در حوزه بسیج دانشجویی صرف کرده و از سال 1380 مسئولیت مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی استان تهران را برعهده دارد.
رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی استان تهران معتقد است، مخاطب اصلی قرآن انسان است و هدف اصلی تمام مخلوقات خداوند و هرچه در زمین و آسمان است برای انسان آفریده شده است تا انسان با قرآن مأنوس شده و در مسیر الهی قدم بردارد.
این فعال قرآنی تمام خدمات خود را با نیت رضای خدا انجام می‌دهد و بر این باور است در اعمال و کردار خداوند نقش مهمی دارد. ما حتی اگر قرآن را فقط بخوانیم و معنی آن را هم ندانیم، از صفت نور بودن قرآن بهره‌مند می‌شویم و در زندگی شخصیمان اثرگذار خواهد بود.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و اثرگذار بودن این مستند در نظر دارد طی چند خبر به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

captcha