برگزاری میزگرد تخصصی «حمایت از تولید داخلی رونق اشتغال»
کد خبر: 3646271
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

برگزاری میزگرد تخصصی «حمایت از تولید داخلی رونق اشتغال»

گروه اقتصادی: میزگرد تخصصی «حمایت از تولید داخلی رونق اشتغال» با حضور حسینی رئیس اتاق بازرگانی، باغبانیان از اساتید دانشگاهی استان، فرید عزت‌پور مسئول صنف لوازم‌التحریر استان و معاون کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دفتر ایسنا و ایکنای کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، میزگرد تخصصی «حمایت از تولید داخلی رونق اشتغال» با حضور کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی، باغبانیان از اساتید دانشگاهی استان، فرید عزت‌پور مسئول صنف لوازم التحریر استان و علی خداویسی معاون کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دفتر خبرگزاری ایسنا و ایکنای کردستان برگزار شد.

استراتژی مدون در زمینه اقتصاد تولید محور نداریم

کمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی استان کردستان در این میزگرد گفت: چندین سال است که بحث تولید داخلی یکی از مباحث مهم و اساسی روز کشور بوده است اما به دلیل اینکه استراتژی مدون و خوبی در زمینه اقتصاد تولید محور نداشته‌ایم، چندان موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: یکی از پایه‌های اساسی تولید کالای داخلی این است که مردم را به خرید کالای داخلی ترغیب کنیم و این امر نیازمند فرهنگ سازی لازم در این رمینه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کردستان بیان کرد: تحریم و مشکلات نفتی باعث شد که ما بر تولید داخلی بیشتر تکیه کنیم.

وی عنوان کرد: اکثر دستگاه‌های دولتی در بحث تولید و اشتغال دخیل هستند اما چون استراتژی و الگوی خاصی تعریف نشده ما در این بخش هنوز می‌لنگیم.

حسینی اعلام کرد: امروز تولید توجیه اقتصادی ندارد و برای تولیدکنندگان حامی وجود ندارد و در حال حاضر برای حمایت از تولیدکنندگان یک سری دستورالعمل تعریف شده اما چون کارشناسی دقیق روی آن‌ها صورت نگرفته زیاد نتیجه‌بخش نبوده است.

مردم بیشتر سرمایه‌های خود را در بانک‌ها ذخیره می‌کنند

فرید عزت‌پور، مسئول صنف لوازم‌التحریر استان کردستان در ادامه گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه خرید تولید داخلی بین تمام اقشار جامعه ضعیف است.

وی افزود: در استان کردستان تولیدکنندگانی که در زمینه نوشت افزاری فعالیت می‌کردند به دلیل عدم حمایت بعد از گذشت چندسال ورشکست شده‌اند که هم این امر باعث شده تا دیگر کسی رغبت به فعالیت در بخش تولید نکند.

عزت‌پور اعلام کرد: مردم امروز بیشتر سرمایه‌های خود را در بانک‌های ذخیره کرده و حاضر به هزینه کردن آن در بخش تولید نیستند.

وی بیان کرد: در صنف لوازم‌التحریر با توجه به عدم فرهنگ‌سازی در جامعه دانش‌آموزان بیشتر رغبت به خرید کالای خارجی دارند چراکه تولیدکننده خارجی با استفاده از شخصیت‌های کارتونی جذابیتی را در دانش‌آموزان برای خرید کالا ایجاد می‌کنند.

مسئول صنف لوازم‌التحریر استان کردستان با اشاره به اینکه در تولید داخلی افرادی که در صنف نوشت‌افزار کار می‌کنند خیلی کم سلیقه هستند، ادامه داد: ما هیچگاه برروی شخصیت‌های بزرگ و فرهنگی کار نکرده ایم و انان را در قالب شخصیت‌های کارتونی به فرزندانمان معرفی نکرده‌ایم تا با چاپ عکس آن‌ها بتوانیم جذابیتی را در دانش‌آموزان برای خرید کالا ایجاد کنیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم حمایت مالی، فرهنگ‌سازی و بسترسازی لازم برای خرید کالای ایرانی بتوانیم خرید کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنیم.

captcha