قداست هفته دفاع مقدس به دلیل امتداد داشتن آن در راه عاشوراست
کد خبر: 3646357
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

قداست هفته دفاع مقدس به دلیل امتداد داشتن آن در راه عاشوراست

گروه اجتماعی: مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه قداست هفته دفاع مقدس به این خاطر است که در امتداد کربلا و عاشورا است، گفت: ایثار و فداکاری مردان و زنان ما در آن زمان بود که باعث شد یک وجب از خاکمان را هم به دشمن ندهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، سید محمدهادی موسوی، مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران سوم مهرماه در همایش یاد یاران و یادگاران شهدا در دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم، گفت: ما درسهای زیادی را از عاشورا و محرم داریم که جزو آموزه های اصلی دینی ما است.

وی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس از کشورهایی از جمله مصر، سودان، مراکش، اردن، تونس، امارات، موریتانی، سومالی، نیجریه و الجزایر اسیر داشتیم.

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حدود 230 هزار شهید، 43 هزار آزاده و 670 هزار جانباز داشتیم. در کشور 164 خانواده دارای چهار شهید، 186 خانواده دارای سه شهید و 700 خانواده دارای دو شهید داریم.

موسوی گفت: در وزارت بهداشت حدود 41 هزار ایثارگر شامل خانواده های شهید، رزمنده، جانباز و آزاده مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: رویکرد وزارت بهداشت در خصوص ایثارگران در دو بعد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران دنبال می شود.

موسوی درخصوص خدمات رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس قانونی که به تصویب رسیده، رزمندگان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که 6 ماه در جبهه حضور داشتند، مدرک تحصیلی شان یک مرتبه بالاتر محسوب می شود. همچنین کسانی که 12 ماه در جبهه حضور داشتند از معافیت مالیاتی و کسانی که 24 ماه در جبهه حضور داشتند از کسورات بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران بیان کرد: این قانون به زودی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شود.
captcha