حسینیه سارایوو؛ میزبان عزاداران حسینی
کد خبر: 3646380
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

حسینیه سارایوو؛ میزبان عزاداران حسینی

گروه بین‌الملل: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و خاندان و یاران با وفای ایشان، مراسم ویژه این ایام در سالن حسینیه سفارت ایران در سارایوو آغاز شده است.

حسینیه سارایوو؛ میزبان عزاداران حسینیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، مراسم سخنرانی و عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) همزمان با شب اول ماه محرم در حسینیه سفارت آغاز شده است و تا شام غریبان به مدت ده شب ادامه خواهد داشت.

این مراسم هر شب ساعت 19 به وقت محلی با اقامه نماز جماعت و قرائت زیارت وارث آغاز می‌شود و با سخنان حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد و ذکر مصائب اهل بیت توسط مداحان ادامه می‌یابد.
 
سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان با صدور اطلاعیه‌ای از عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع)، کارمندان نهادهای ایران در بوسنی و ایرانیان مقیم سارایوو دعوت کرده‌اند که در این برنامه حضور به هم رسانند.
 
در نخستین شب این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد ضمن تأکید بر لزوم درک و فهم واقعه کربلا و اندیشیدن در خصوص آن گفت: انسان‌ها از این جهت که در محیط اطرافشان اتفاقات و حوادثی رخ می‌دهد یکسان هستند؛ اما نسبت به اینکه چه واکنشی نسبت به آن دارند و با آن چگونه برخورد می‌کنند، متفاوت هستند. برخورد با حوادث است که زندگی انسان‌ها را تفسیر می‌کند و به زندگی آنها معنا می‌دهد.
 
عاشورا؛ وسیله‌ای برای تفسیر درست از حیات بشر
 
وی افزود: در خصوص حادثه کربلا و شهادت امام و یارانشان، عده‌ای به این واقعه بی‌اعتنا هستند، عده‌ای دیگر به صورت عادت و تشریفات با آن برخورد کرده و تنها به شنیدن آن اکتفا می‌کنند. اما گروهی دیگر با معرفت و اندیشه به عمق ماجرا فکر می‌کنند و از آن درس‌ها می‌گیرند و در ادامه در شکافتن لایحه‌های این واقعه عظیم برای مردم دیگر تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزالدینی در پایان تصریح کرد: با اندیشیدن در خصوص واقعه عاشورا، متوجه می‌شویم که این یک حادثه عادی مانند سایر حوادث که در طول تاریخ اتفاق افتاده، نبوده است، بلکه چشمه جوشان فضائل و منبع تمام‌نشدنی ارزش‌های اخلاقی و وسیله‌ای برای تفسیر درست از حیات بشری است. از این رو انسان‌ها به فراخور برخوردشان با حادثه عاشوراست که ماندگار می‌شوند.

بنا بر این گزارش، مراسم ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز از زمان نماز ظهر در حسینیه سفارت ایران در سارایوو دایر خواهد بود/.   

captcha