شهدای مدافع حرم مصداق بارز تداوم فرهنگ ایثار و شهادت هستند
کد خبر: 3646387
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
معاون اجرایی سپاه قدس گیلان:

شهدای مدافع حرم مصداق بارز تداوم فرهنگ ایثار و شهادت هستند

گروه اجتماعی: باباپور با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، یادآور شد: شهدای مدافع حرم و در راس آنان شهید محسن حججی مصداق بارز تداوم و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های سوم و چهارم انقلاب هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سرهنگ الله یار باباپور، معاون اجرایی سپاه قدس استان گیلان امروز، 3 مهر در نشست با اصحاب رسانه که با حضور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از نهضت عاشوراست، اظهار کرد: دفاع مقدس یک پدیده بی نظیری است که در جمهوری اسلامی ایران ویژگی های منحصر به‌فردی را به وجود آورده است.

وی دفاع مقدس را الگوی نظام در عرصه های مختلف دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی دانست و افزود: شهدا الگوهای انسانی هستند که با شهادتشان عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند لذا بسیج رسانه باید این الگوها را از طریق تکنیک های رسانه ای به مردم خصوصا نسل جوان نشان دهد.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه توان دفاعی و نظامی ما قبل از انقلاب بسیار ضعیف و تحت سلطه مستکبرین بود، عنوان کرد: قبل از انقلاب یک نیروی نظامی صرف با حداقل امکانات و تسلیحات داشتیم و لذا در دوران دفاع مقدس 30 کشور ما را تحریم کردند. امروز با کمک نخبگان بسیجی امکانات دفاعی و تجهیزاتی فراوانی داریم و موشک های با برد 2 هزار کیلومتری ما در منطقه و دنیا مطرح است و جزو 10 کشور بزرگ در نیروهای مسلح هستیم.

سرهنگ باباپور با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، یادآور شد: شهدای مدافع حرم و در راس آنان شهید محسن حججی مصداق بارز تداوم و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های سوم و چهارم انقلاب است که با صلابت و اقتدار در مقابل آن تکفیری داعشی ظاهر می شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر، ولایتمداری، سبک زندگی اسلامی، پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و... را از دیگر الگوهای دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: به برکت خون شهدا در عرصه های دفاعی پیشرفت کردیم و قطعا به مدد شهدا در حوزه های اقتصادی و اجتماعی هم می توانیم پیشرو باشیم.

captcha