اجرای برنامه سوگواره احلی من‌العسل در مدارس البرز
کد خبر: 3646410
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

اجرای برنامه سوگواره احلی من‌العسل در مدارس البرز

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: برنامه مذهبی سوگواره احلی من‌العسل به مناسبت ایام عاشورایی در همه مدارس ، مصلی نمازجمعه و بقاع متبرکه این استان به اجرا در می‌آید.

مسعود مهران‌نیا، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: آشنایی نوجوانان با شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) به عنوان الگوی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت‌طلبی، جوانمردی، ولایتمداری و مبارزه با ظلم و ظالم را از مهم‌ترین اهداف این همایش مذهبی در مدارس ذکر کرد.
این مسئول تربیت را نیمی از فرآیند کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: تعمیق باروهای اعتقادی دانش‌آموزان، اخلاق‌مداری و آشنایی آنان با الگوهای اخلاقی و دینی از جمله سیاست‌هایی است که در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستگاه تعلیم و تربیت با حساسیت و دقت دنبال می‌شود.
وی نقش ائمه جمعه و جماعات را در تحقق این هدف مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: : حضور روحانیون در مدارس نیز با هدف اعتلای شخصیت دانش آموزان و آشنایی با سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صورت می‌گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برگزاری این همایش و برنامه‌های مختلف در ایام محرم فرصتی است تا دانش آموزان با قیام امام حسین(ع) و نقش یاران باوفای سرور و سالار شهیدان و فرهنگ دینی و اسلامی بیشتر آشنا شوند.
مهران‌نیا بیان واقعه عاشورا به نسل امروز برای آشنایی جوانان و نوجوانان با تفکر عاشورایی بسیار ضروری دانست و یادآور شد: این برنامه مذهبی اقدامی مهم در راستای ترویج فرهنگ نهضت عاشورا است.
این مسئول بیان کرد: برای شرکت دانش‌آموزان در این همایش سربندهای ' لبیک یا حسین' و ' لبیک یا قاسم بن الحسن ' تهیه و در سطح مناطق و نواحی هشت گانه آموزش و پرورش توزیع شده است.
وی از توزیع عکس و پوستر شهدای شاخص مدافعین حرم ، مداحی ، سینه زنی، زنجیر زنی و سخنرانی در برنامه های متمرکز منطقه ای و استانی که در مصلی شهرستان فردیس که صبح چهارشنبه برگزار می‌شود به عنوان دیگر برنامه‌های این همابش مذهبی در البرز نام برد.
این مسئول تاکید کرد: دانش‌آموزان در پایان سرود سراسری همایش احلی من‌العسل را همخوانی می‌کنند و بار دیگر با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق می‌کنند.

captcha