استقبال از پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه رضایت بخش بود
کد خبر: 3646415
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

استقبال از پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه رضایت بخش بود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: استقبال از پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه رضایت بخش بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از ایسنا منوچهر زاده علی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روز از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه اظهار کرد: خوشبختانه امسال نمایشگاه کتاب از لحاظ کیفیت و میزان استقبال عموم مردم از این برنامه فرهنگی بسیار خوب و رضایت بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 300 میلیون تومان یارانه کتاب در نمایشگاه بفروش رفته بود اظهار کرد: فروش 400 میلیونی بن کتاب در پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه نشان از افزایش استقبال مردمی از این نمایشگاه در مقایسه با سال قبل است.

زاده علی بابیان اینکه  نمایشگاه کتاب یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که همه اهالی فرهنگ را به دور خود جمع می‌کند تصریح کرد: متاسفانه بدلیل محدودیت فضا در مجتمع فرهنگی شمس ارومیه امکان افزایش تعداد غرفه ها میسر نیست و امسال نیز، 170 غرفه با حضور ناشران تراز اول از سراسر کشور در این نمایشگاه برپا بود.

وی پانزدهمین نمایشگاه کتاب را فرصتی ویژه برای جذب ناشران مشهور کشوری به آذربایجان غربی دانست و گفت: یکی از دلایل حضور ناشران قوی و تراز اول کشور در نمایشگاه کتاب  استان در زمان فراخوان ثبت نام از سوی موسسه نمایشگاههای کشور، استقبال پرشور همه ساله مردم فهیم استان و ارومیه از این محفل فرهنگی و ادبی است که ناشران را به حضور در این نمایشگاه ترغیب می کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظها رکرد: در روزهای پایانی برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه، ساعات بازدید از نمایشگاه تا ساعت 22 بدلیل استقبال مردمی تمدید  شده بود.

زاده علی افزود: در نمایشگاه نیز غرفه‌ای برای  نظرسنجی تدارک دیده شده است تا میزان رضایت مردم را از کیفیت نمایشگاه بررسی و کمبودهای آن را از دید مراجعه کنندگان دریابیم که این غرفه از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اداره می‌شود،  این پرسشنامه‌ها در آخر نمایشگاه  جمع‌بندی می‌شود تا نقاط ضعف آن را برای سال‌های بعد مرتفع و نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

یادآور می شود، پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه، از 28 شهریور در مجتمع فرهنگی شمس ارومیه برپا شد و امروز (3 مهر)  با حضور370  ناشر و عرضه  37 هزار عنوان کتاب به کار خود پایان می دهد.

captcha