حضور در مراسم عزای حسینی کلید مغفرت الهی است
کد خبر: 3646416
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱

حضور در مراسم عزای حسینی کلید مغفرت الهی است

گروه معارف: امام جمعه نظرآباد با اشاره به اهمیت عزاداری امام حسین(ع) گفت: حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) عامل مغفرت گناه انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، در دیدار امروز کارکنان هلال‌احمرنظرآباد با حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر محسن‌زاده، امام جمعه این شهرستان، وی ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزای امام حسین(ع) اظهارکرد: یک‌ چیزهایی کلید است که قفل‌های سخت و سنگین با این کلید باز می‌شوند و همچنین دنیا بسیار مواج است و بسیاری از افراد در آن غرق می‌شوند و همه در جامعه می‌بینیم که همواره اکثر مردم در سختی‌اند و کسی را پیدا نمی‌کنید که آرامش کامل داشته باشد و باید اندیشید که برای رهایی از این مشکلات و باز کردن این قفل‌های پی‌درپی چاره چیست و کلید کدام است.
وی افزود: یکی از کلیدها نگه‌داشتن حرمت پدر و مادر است و بسیاری از برکات و عنایات خدای متعال در سایه خدمت به پدر و مادر حاصل می‌شود.
محسن‌زاده ادامه داد: یکی دیگر از این کلیدها وجود مبارک حضرت سیدالشهداست، بسیاری از افراد باوجوداین حضرت ره صدساله را یک‌شبه طی کرده‌اند همان‌طور که در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است، همه‌ی ما اهل‌بیت، کشتی‌های نجات هستیم ولی کشتی جدم حسین علیه السلام گسترده‌تر و در دل دریاها پرشتاب‌تر و سریع‌تر است و این بیانگر آن است که می‌توان از کلید سیدالشهدا درباز کردن قفل‌های دنیا و آخرت بسیار یاری جست.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ماه عزای این حضرت هستیم و باید از آن بهره کامل و کافی را جسته و شور و شعورحسینی را در کنار هم پرورش دهیم تا انشا الله بتوانیم در زندگی دنیا و آخرتمان از ایشان یاری‌ جوییم که حقیقتاً سعادت در همین است.

captcha