تعویق دو ساله همایش ملی ازدواج و خانواده
کد خبر: 3646486
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
صبحی تصریح کرد:

تعویق دو ساله همایش ملی ازدواج و خانواده

گروه جامعه: مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده از تعویق مجدد زمان برگزاری جشنواره ازدواج و خانواده برای چندمین بار متوالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جشنواره ازدواج و خانواده در بخش‌های مختلف به منظور تجلیل از فعالان این عرصه باید طی سال گذشته برگزار می‌شد اما به دفعات تاریخ برگزاری این همایش به تعویق افتاد.

این تعویق‌ها تا جایی ادامه داشت که سال 95 نیز به پایان رسید و مسئولان وعده 30 فروردین، نیمه اردیبهشت و نهایتا شهریورماه سال جاری، را دادند اما باز هم شاهد برگزاری این همایش ملی نبودیم.

برپایی این جشنواره به دلیل عدم وجود اعتبارات مالی بارها به تعویق افتاد تا اینکه مقرر شد در هفته جوان سال جاری برگزار شود، اما با توجه به اینکه این جشنواره هر ساله در شهریورماه برپا می‌شد مقرر گشت تا با جشنواره سال ۹۶ ادغام شود اما باز هم راه به جایی نبرد و یک وقفه دو ساله به وجود آمد.

ناصر صبحی قراملکی، مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در گفت‌وگو با ایکنا، به تازگی از تعویق مجدد زمان برگزاری جشنواره ازدواج و خانواده برای چندمین بار متوالی خبر داد و گفت: به دلیل عدم پرداخت به موقع، بودجه همایش مجددا به خزانه بازگشته است و به محض اختصاص بودجه اقدام به برگزاری همایش می‌کنیم.

صبحی برپایی جشنواره ازدواج را سبب شناسایی فعالان و کم کاران این عرصه دانست و گفت: با برپایی این همایش نهادهای فعال در این زمینه دلگرمی بیشتری برای فعالیت پیدا کنند. ازدواج و خانواده از مهم‌ترین موضوعات مربوط به جوانان است که باید در رأس امور قرار گیرد و نهادهای مختلف در این زمینه ورود پیدا کنند.

این گزارش می‌افزاید: وقتی عزمی برای برگزاری یک همایش در زمینه شناسایی فعالان عرصه ازدواج و تجلیل از آنان به منظور الگوسازی وجود ندارد و به سادگی با تاریخ‌ها برای انجام یک همایش نسبتا تأثیرگذار بازی می‌شود چگونه می توان توقع داشت که موضوعات مهمتر مرتبط با ازدواج جوانان پیگیری شود.

در طول سال شاهد برپایی همایش‌های متعددی از سوی نهادهای مختلف هستیم که هزینه‌های سرسام‌آوری دارند و بعضا برگزاری و یا عدم برپایی آنان تاثیری بر هیچ حوزه و موضوع خاصی ندارد اما جایی که سخن از یک همایش که وظیفه الگوسازی دارد به میان می‌آید بودجه‌ها محدود و بازگشت خورده می‌شوند.

تا زمانی که اهمیت موضوع ازدواج و خانواده به سخنرانی‌ها محدود شود و در عمل شاهد فعالیت بهینه‌ای نباشیم مشکلات جوانان ادامه دارد. برخی مسئولان بر این باور هستند که عدم ازدواج جوانان ریشه در مشکلات مالی ندارد بلکه تغییر فرهنگ سبب متمایل نشدن آنان به ازدواج است؛ در چنین شرایطی حال که توان حمایت مالی و ایجاد اشتغال برای جوانان نداریم چرا نسبت به فرهنگسازی نیز کم کاری می‌کنیم و قدمی برنمی‌داریم که از جمله می‌توان به اعتنایی نسبت به تعویق دو ساله یک همایش الگوساز اشاره کرد.
  
captcha