هر جا که مقاومت اسلامی محقق شود آنجا کربلا است
کد خبر: 3646504
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

هر جا که مقاومت اسلامی محقق شود آنجا کربلا است

گروه فرهنگی: حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید بر اینکه امروز هر جایی که مقاومت اسلامی در حال تحقق و انجام است، آنجا کربلا است، عنوان کرد: امروز رزمندگان یمنی در حال تحقق‌بخشی «کل یوم عاشورا» هستند و جوانان و میان‌سالان و بزرگ‌سالانی که از هرجای عالم حرکت و توطئه یک مولود نامشروع یعنی داعش را لگدکوب و پایمال کردند، صحنه‌ای از کربلا را ترسیم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس گردهمایی ایثارگران دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس روز گذشته 3 مهرماه در آمفی‌تئاتر دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در گردهمایی ایثارگران این دانشگاه که روز گذشته 3 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که توفیق دارد در این جلسه بی‌ریا حضورداشته باشم. فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، سالروز جنگ تحمیلی که ملت ما آن را به دفاع مقدس مبدل کرد و همچنین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش را که عید علم و دانش و فرزانگی است و تقارن این سه مناسبت را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه مناسبت‌های تاریخی را به دو شکل می‌توان برگزار کرد، بیان کرد: اول بزرگداشتی حداقلی که خاطره‌ای از برهه‌ای از تاریخ ذکر و یادآوری شود که البته این فی‌نفسه مفید و قابل‌تقدیر است، اما نمی‌تواند مبدأ تحولی و منشأ انتقال پیامی باشد. اگر بازخوانی مقاطع تاریخی یک ملت و امت همراه با درس‌های تأثیرگذار و کارآمد نباشد بهره‌مندی آن در همان حداقل متوقف می‌شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، بابیان اینکه ما تجربه این مسئله را در حادثه کربلای امام حسین(ع) داریم، افزود: در این حادثه گفته نشد که روز دهم محرم عاشورا و یک منطقه جغرافیایی کربلا است، گفته شد "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” و پیام کربلا در یک‌زمان و مکان محدود نماند.

شفیعی با تأکید بر اینکه امروز هر جایی که مقاومت اسلامی در حال تحقق و انجام است- کربلا است، عنوان کرد: امروز رزمندگان یمنی در حال تحقق بخشی «کل یوم عاشورا» هستند و جوانان و میان‌سالان و بزرگ‌سالانی که از هرجای عالم حرکت و توطئه یک مولود نامشروع یعنی داعش را لگدکوب و پایمال کردند، صحنه‌ای از کربلا را ترسیم نمودند.

وی گفت: هرجا مرد رشید ایستاده‌ای بر زمین افتاد، آنجا کربلا است و هرجا انسان آزاده‌ای در برابر یزیدی ایستاد آن صحنه، صحنه کربلا و آن میدان، میدان عاشورا است. بین ادبیات یزید، هیتلر، صدام و ترامپ چه تفاوتی وجود دارد؟ این ادبیات، ادبیات گردن کشی و سلطه گری و جباری است. روزی صدام با عربده‌کشی هویت مردم ایران را تهدید و وعده داد که یک هفته دیگر در تهران مصاحبه کند و امروز یک مرد ژست گرفته در پشت تریبون سازمان ملل همان عربده‌کشی‌ها را تکرار می‌کند. ادبیات استکبار از گلوی چه جباری بیرون بیاید تفاوتی ندارد و صحنه کربلا و عاشورا تجدید می‌شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، اظهار کرد: شاید آن زمان که داعش تولد پیدا کرد خیلی‌ها برایشان قابل‌تصور نبود که چه اتفاقی قرار است بیفتد و چه روی خواهد داد. برخی حضور مقاومت در برابر داعش را حمایت از بشار اسد و رژیم سوریه اعلام کردند اما با گذشت زمان مشخص شد قرار است اسرائیل دوم شکل بگیرد. وقتی وزیر خارجه امریکا رسماً اعلام می‌کند به ۱۲۰ کشور دنیا سفر و ساعت‌ها با مقامات آن‌ها مذاکره کردم و اقناع شدند که دولت اسلامی باید تشکیل شود، در برابر این اسناد معتبر چه چیزی صحنه را عوض کرد؟ سینه‌های انسان‌های آزاده‌ای که خواب را از چشم آن‌ها گرفت.

شفیعی بیان کرد: در منطقه عین دو اهواز به دیدار خانواده شهید ناصر مسلمی سواری رفتیم که این شهید بزرگوار از عشایر عرب خوزستان بود. از همسر این شهید پرسیده شد که چرا ایشان به سوریه رفت؟ که پاسخ دادند؛ ابتدای قضایا سوریه مدتی شب‌ها هر زمان بیدار می‌شدم شهید بیدار بود و زمانی که علت را جویا شدم گفتند، دغدغه‌ای خواب را از چشمان من گرفته است؛ اینکه اگر به حرم خاندان مطهر پیامبر اهانت شود و روز قیامت پیامبر به من بگوید تو زنده بودی و دیدی و کاری نکردی نمی‌دانم باید چه جوابی بدهم. همسر شهید سواری به ایشان می‌گوید اگر وظیفه‌ای را احساس می‌کنی برو اما ایشان نگران چهار فرزندان خود بودند. همسر ایشان به این شهید بزرگوار می‌گوید اگر تو وظیفه‌ای داری که حرکت کنی و بروی و از شعایر دینی حمایت کنی، من هم وظیفه‌ای دارم و از فرزندان نگهداری می‌کنم، اطمینان خاطر از نگهداری فرزندان با من و تو به وظایفت عمل کن.

وی ادامه داد: این مسئله در اوایل مشکلات پیش‌آمده در سوریه بود و هنوز سیاسیون و روشنفکران ما در حال بحث بودند که ما از بشار اسد حمایت می‌کنیم و… در همان زمان شهید پس از شنیدن این مسئله که اعزام به سوریه وجود ندارد به مشهد رفته و با تیپ فاطمیون به سوریه اعزام می شود و آنجا به شهادت می رسد و پیکر ایشان با شهدای افغانی به مشهد بازگردانده می شود تا اینکه پس از مدتی در پرس و سؤال‌ها مشخص شد این شهید هم استانی ماست که با این دغدغه حرکت کرد و این پیام کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، اظهار کرد: پس از گذشت ۵ سال حرکت عاشورایی رزمندگان مسلمان توطئه تشکیل اسرائیل دوم و واگذاری یک کرسی در سازمان ملل و تحقق هدف از نیل تا فرات با این شعار خنثی شد.

شفیعی ادامه داد: امروز سال‌ها از آن حادثه بزرگ گذشته است و ملت ایران سربلند و سرفراز است و نشان داده عربده کشی ملت ما را نمی‌ترساند. ملت ایران رویای یک‌هفته‌ای به تهران رسیدن و مصاحبه کردن را به ناکامی مبدل کرد.

وی افزود: همه سران کفر و ترامپ رئیس‌جمهور امریکا اگر دو خط تاریخ بخوانند نوع صحبت کردنشان عوض می‌شود. کسی در ایران پس از هشت سال دفاع مقدس دلش با این یاوه‌گویی‌ها نمی‌لرزد. در سازمان ملل به رئیس‌جمهور امریکا ۱۵ دقیقه فرصت می‌دهند و او ۴۰ دقیقه فریاد می‌کشد و این فریاد در ایران دلی را نمی‌لرزاند، اینجا ملت ترس آفرینی را دیده و دست رد به سینه آن زده است. اینجا مردم با گوشت و پوستشان و در زندگی شخصی خود هجوم را تجربه و در مقابل آن ایستادگی کردند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، اضافه کرد: مادران، پدران و همسرانی که فرزندان رزمندگان را نگهداری و شهدا را تقدیم کردند، این‌ها در محاسبات دیده می‌شود و از خداوند شاکریم و از شهدا و رزمندگانی نیز قدردانیم که اجازه ندادند در بازخوانی تاریخ این هشت‌ساله با شرمندگی این تاریخ خوانده شود.

شفیعی عنوان کرد: در هر جایی که سالگرد دفاع مقدس را پاس می داریم، ملت ایران سربلند است و صحنه‌های پرشوری آفریده می‌شود. شهیدان دانشگاهی در کسوت معلمی، دانشجویی و کارمندی، این‌ها سند سربلندی ما هستند. دانشگاه‌ها و نخبگان ما نشان دادند که نه‌تنها در زمان امنیت بلکه در صحنه خطر هم با ملت همراه هستند. این افتخار آموزش عالی است که آن‌ها راه آفت را پیش نگرفتند و در کنار ملت تلاش کردند و شهید دادند و سربلند از صحنه بیرون آمدند و ما نیز در دانشگاه شهید چمران اهواز به حضور رزمندگان، شهیدان و نام پرآوازه این شهید عالی‌قدر که بر این دانشگاه نهاده شده،مفتخریم.

همچنین غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در این گردهمایی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این دوران نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: هرچند در آن سال‌ها کشور دچار خسارات بسیاری شد اما نتیجه رشادت‌های جوانان این سرزمین در مبارزه با دشمن بعثی موجب شد جامعه جهانی متوجه این مسئله شود که ملت ایران هرگز در مقابل ظلم و ستم عقب‌نشینی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: امروز که ما در این کشور در صلح و آرامش زندگی می‌کنیم باید وارثان خوبی برای از خود گذشتنی شهدا و ایثارگرانمان باشیم.

خواجه عنوان کرد: ما نیز به عنوان جامعه دانشگاهی در مقابل این رشادت‌ها مسئولیت داریم و باید به گونه ای عمل کنیم که در حوزه های علمی و پژوهشی بتوانیم کشور را در مجامع  بین‌المللی به رده های بالا برسانیم.

captcha