نظارت بر بهداشت ایستگاه‌های صلواتی با حضور 150 گروه بازرسی
کد خبر: 3646606
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

نظارت بر بهداشت ایستگاه‌های صلواتی با حضور 150 گروه بازرسی

گروه اجتماعی: مدیر بهداشت محیط و حرفه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حضور 150 گروه بازرسی بر بهداشت ایستگاه‌های صلواتی، آشپزخانه‌های نذری‌پز و محل برگزاری مراسم عزاداری خبر داد.

علی حسنی یزدی، مدیر بهداشت محیط و حرفه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: هر سال در دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر، بازرسی از وضعیت بهداشت ایستگاه‌های صلواتی، آشپزخانه‌های نذری‌پز و محل برگزاری مراسم عزاداری از سوی تیم‌های بازرسی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.
وی افزود: در سال جاری نیز 150 تیم یک تا دو نفره برای نظارت ساماندهی شده که از ابتدای ماه محرم کار خود را آغاز کرده‌اند.
حسنی یزدی ادامه داد: با توجه به ارزشیابی و تجربیات از سال گذشته، صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی با تائید مرکز بهداشت انجام شده و موارد قابل ذکر از جمله اینکه غذای گرم و چای در ظروف گیاهی و نوشیدنی سرد در لیوان‌های یک بار مصرف شفاف سرو شود، برای مسئولان برپاکننده مراسم عزاداری آموزش داده شده است.
وی گفت: همچنین به ایستگاه‌هایی که امکان شستشوی ظروف بلوری را در شرایط مناسب دارند، اجازه استفاده از استکان برای سرو چای داده شده است.
مدیر بهداشت محیط و حرفه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای حفظ موارد بهداشتی نیز به آشپزخانه‌های نذری‌پز، آموزش لازم جهت تهیه مواد اولیه از مراکز معتبر و سایر تذکرات داده شده است.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی حاشیه شهر نیز صورت گرفته، بیان کرد: نظارت و بازرسی از محل‌های برگزاری مراسم عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی روستاها نیز انجام می‌شود.
حسنی یزدی افزود: در دهه پایانی ماه صفر با توجه به حضور کاروان‌های پیاده بازرسی و نظارت علاوه بر ایستگاه‌های سطح شهر نیز در جاده‌ها و مراکز اسکان زائران انجام خواهد شد.
مدیر بهداشت محیط  و حرفه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در ایام مختلف سال با توجه حضور زائران نیز نظارت بر بهداشت کلیه اماکن اسکان زائران از سوی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.
وی گفت: علاوه بر مشهد نیز نظارت بر بهداشت ایستگاه‌های صلواتی و آشپزخانه‌های شهرستان‌های نزدیک به محدوده دانشگاه علوم پزشکی مانند قوچان، چناران، سرخس، کلات، فریمان، کاشمر، بردسکن و درگز توسط بازرسان در دست انجام است.
captcha