خلق 24 اثر نقاشی دفاع مقدس و عاشورا در همایش «مهر ثامن» در آبادان
کد خبر: 3646741
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

خلق 24 اثر نقاشی دفاع مقدس و عاشورا در همایش «مهر ثامن» در آبادان

گروه فرهنگی: در اولین همایش نقاشی «مهر ثامن» که به مناسبت سالروز حماسه شکست حصر آبادان در این شهرستان برگزار شد، 24 اثر نقاشی با موضوع دفاع مقدس و عاشورای حسینی توسط هنرمندان خلق شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اولین همایش نقاشی «مهر ثامن» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز حماسه شکست حصر آبادان بعد از ظهر روز گذشته دوشنبه 3 مهرماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان برگزار شد.

مولود اسفندیاری مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آبادان، درباره اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: هنگامی که آبادان به محاصره دشمن در آمد حضرت امام خمینی(ره) خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود.

وی با اشاره به شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه(ع) گفت: شکست حصر آبادان حماسه دلیر مردانی است که رفتند تا همیشه یادشان در قلب‌ها باقی بماند و اینک هنرمندان به پاس قدرانی از شهدا و یاد عزیزان حماسه‌گر با خلق آثار در جامعه هنری به این موضوع می‌پردازند.

اسفندیاری با بیان اینکه همایش نقاشی «مهر ثامن» در دو بخش برگزار شد، توضیح داد: بخش اول همایش به خلق آثاری با موضوع دفاع مقدس و عاشورای حسینی و نقد و بررسی اثرها و بخش دوم به برگزاری کارگاه نقاشی با حضور استاد زرین هنرمند پیشکسوت آبادان اختصاص یافت.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آبادان ادامه داد: استاد زرین بعد از گفتگو درباره سوژه‌ها با مضامین دینی و دفاع مقدس و تاثیر رنگ‌ها و خلق اثر، در پایان به نقد و بررسی چند اثر حاضر در این کارگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه در بخش اول این همایش 24 اثر نقاشی خلق شد، گفت: سمیه آزادی‌فر، معصومه عباسی، آزاده ارندان، فاطمه اعزازی، سارا آبیا، فرزانه باباعلی، الهام صداقت، نرجس گیاه، نگین اندیشمند، مریم نزاد فرهانی، مریم قیم، زینب پوریار محمدی، هدی ارجمند، داوود سلیمانی، آلا طاهری، فاطمه دربندی، مرضیه شیرالی، مریم جیحون، محسن آدینه وند، حسین آدینه وند، اخلاص مزرعه، فاطمه محمدیان از جمله هنرمندان حاضر در همایش «مهر ثامن» بودند.

captcha