تحلیل «علت وقوع واقعه عاشورا و کربلا» در ویژه‌برنامه سوگواره حسینی
کد خبر: 3646756
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
در مؤسسه میقات‌القرآن انجام گرفت؛

تحلیل «علت وقوع واقعه عاشورا و کربلا» در ویژه‌برنامه سوگواره حسینی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طی مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مؤسسه میقات‌القرآن به تحلیل علت وقوع واقعه عاشورا و کربلا پرداخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین شب مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) شامگاه گذشته، سوم مهرماه از ساعت 18:30 با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مؤسسه میقات‌القرآن برگزار شد.
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن توسط یکی از قرآن‌آموزان مؤسسه، مرتضی مخملباف، مدیر مؤسسه فرهنگی میقات‌القرآن به سخنرانی پیرامون تحلیلی بر تاریخ عاشورا پرداخت.
مخملباف در پاسخ به شبهه وهابیت در خصوص نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتوحات اسلامی و کشور گشایی خلیفه دوم ، اظهار کرد: وهابی‌ها معتقدند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در این فتوحات تحت فرماندهی خلیفه دوم بودند و عمل کردند. اما این پاسخ از اساس دروغ است و یک کذب محض است چون در هیچ کتاب معتبر و هیچ سند موثقی اصلا ذکر نشده که این دو بزرگوار در فتوحات شرکت داشته باشند.
وی ادامه داد: عقیده شیعه این است، 12 امامی که خداوند مشخص کرده است، همگی معصومند و هیچ کدام از این 12 امام در هیچ زمانی تابع هیچ کس نخواهند بود و همواره باید از اینها فرمان برد و ایشان تحت فرمان هیچ کس نخواهند بود، حتی در نماز به هیچ کس اقتدا نمی‌کنند چون ایشان متبوعند چنانکه در مقتل جامع، جلد 1، صفحه160 آمده است «اصلا اینچنین نبوده است که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتوحات خلیفه دوم شرکت داشته باشند و هیچ سندی به دست ما نرسیده است.
مدیر مؤسسه میقات‌القرآن در ادامه به تحلیل علت وقوع واقعه عاشورا و کربلا پرداخت.
حسن ختام این برنامه مداحی علیرضا احدی از ذاکرین اهل‌بیت(ع) است. همچنین این مراسم از اول مهرماه اغاز شده و تا 9 همین ماه پذیرای عاشقان امام حسین(ع) است.
گفتنی است؛ فایل سخنرانی و مدیحه‌سرایی‌ها پس از پایان مراسم سوگواره اباعبدالله الحسین(ع) در شب در پایگاه اینترنتی میقات‌القرآن و همچنین کانال تلگرامی مؤسسه قابل دریافت است.
captcha