ستاد بازسازی عتبات عالیات در حمایت از اقتصاد مقاومتی نقش آفرین است
کد خبر: 3646916
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
حسینی:

ستاد بازسازی عتبات عالیات در حمایت از اقتصاد مقاومتی نقش آفرین است

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: در پروژه های بازسازی عتبات عالیات از مصالح و نیروهای ایران استفاده شده که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

سید حسن حسینی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با بهره گیری از نیروی کار ایرانی، و استفاده از مصالح تولید ایران در پروژه های عمرانی بقاع متبرکه،  راهبرد مناسبی را در حمایت از اقتصاد ملی اتخاذ کرده است.

وی افزود: بازسازی عتبات عالیات در پروژه های عمرانی خود برای سه هزار نفر در مشاغل مختلف اشتغال زایی کرده که نشان از حمایت از مشاغل و نیروی کار کشور است.

حسینی با اشاره به پروژه های عمرانی عتبات عالیات آذربایجان غربی در عراق، تصریح کرد:  پروژه های بازسازی و گسترش بقاع متبرکه، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و صحن حضرت زهرا (س) به عنوان بزرگ ترین سازه عمرانی جهان اسلام با وسعت بیش از 220 هزار متر مربع، در سال 97 افتتاح می شود.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی، در ساخت و گسترش هزار متر مربع از صحن حضرت زهرا (ع) در نجف اشرف مشارکت داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین صحن عقیله بنی هاشم در کربلا با مساحت بیش از 164 هزار متر مربع، در سال 1401 افتتاح خواهد شد که ساخت و گسترش هزار متر مربع از این صحن، به عهده ستاد بازسازی عتبات آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به تعامل ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی با سایر ادارات استان، تاکید کرد: در جلسات متعددی که میان ستاد بازسازی عتبات عالیات با ارگان ها و ادارات استان صورت گرفته،  ریاست ستاد بازسازی در آن سازمان، به مدیر کل اداره مربوطه ابلاغ شده و وظایف و نحوه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان، در تفاهم نامه مشترک معین شده است.

حسینی با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع)، گفت: لازمه شناخت و آشنایی با پیام قیام امام حسین (ع)، درک و شناخت نهضت امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای زنده نگه دین مبین اسلام، و احیاء فریضه امر به معروف، در برابر ظالمان دست به قیام زد و درس مقابله با ظلم را به همه آموخت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با اعلام نیاز ورود بیشتر خیرین استان به حوزه بازسازی بقاع متبرکه، تصریح کرد: مردم و خیرین آذربایجان غربی می توانند از طریق شماره حساب 122542717851 نزد بانک انصار و همچنین از طریق عابر بانک به شماره 6273811089744228 در بازسازی عتبات عالیات کمک رسانی کنند.

captcha