فراخوان دومین مسابقه بین‌المللی تلویزیونی قرآن در قطر
کد خبر: 3647340
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کتارا منتشر کرد؛

فراخوان دومین مسابقه بین‌المللی تلویزیونی قرآن در قطر

گروه بین‌الملل: مؤسسه فرهنگی «کتارا»ی قطر، طی فراخوانی زمان نام‌نویسی برای شرکت در دومین دوره مسابقه بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» را اعلام کرد.

آغاز دومین دوره مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن جایزه کتارابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة نت» قطر، خالد بن‌ ابراهیم سلیطی، مدیرکل مؤسسه فرهنگی «کتارا» در این باره گفت: نام‌نویسی برای شرکت در این مسابقات از نهم مهرماه آغاز می‌شود و تا 10 دی‌ماه سال جاری سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: این مسابقات با شعار «صوت‌های خود را با قرآن کریم زینت دهید» برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در این رقابت‌ها، در قالب یک ویژه‌برنامه که ماه مبارک رمضان از تلویزیون قطر پخش می‌شود، در رشته تلاوت قرآن کریم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سلیطی گفت: دومین دوره این رقابت‌ها ماه رمضان سال آینده در سالن «اپرا»ی مؤسسه فرهنگی کتارا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات یکصد متسابق در قالب 20 گروه حضور دارند که نفر برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی راه‌ پیدا می‌کند و در نهایت، 5 نفر برتر این مرحله به فینال راه یافته و در پایان این مرحله نفرات اول تا پنجم به ترتیب مشخص می‌شوند.

مدیرکل مؤسسه فرهنگی کتارا یادآور شد: نخستین دوره مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن جایزه کتارا با مشارکت یکصد متسابق که از میان 2هزار و 219 شرکت‌کننده از 70 ملیت جهان پذیرفته شده بود، برگزار شد و این رقابت‌ها در نخستین سال به هدف خود که شناسایی استعدادهای قرآنی، تشویق و حمایت از آن‌ها بود، رسید.

کمیته نهایی داوران این مسابقه، متشکل از شش نفر از کارشناسان و مشایخ قرائت است که وظیفه آنان، ارزیابی عملکرد شرکت‌کنندگان و انتخاب آیات و موضوعات خاص برای قرائت آن‌ها است.

از شرایط حضور در این مسابقات، تسلط بر احکام و قواعد تجوید و ادای دقیق مخارج حروف، برخورداری از صوت دلنشین و عدم سابقه کسب جایزه در مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن است و متسابقین این رقابت‌ها نباید از ائمه مساجد و خطیبان، معلمان شریعت اسلامی و زبان عربی باشند و همچنین نباید نوارهای صوتی ضبط‌شده در بازار، ایستگاه‌های رادیویی، شبکه‌های تلویزیونی و سایر رسانه‌ها داشته باشند.

کل جایزه این مسابقات بالغ بر یک میلیون و پانصد ریال قطری است که به نفرات برتر به ترتیب مبلغ ۵۰۰ هزار ریال، ۴۰۰ هزار ریال، ۳۰۰ هزار ریال، ۲۰۰ هزار ریال و ۱۰۰ هزار ریال قطری اهدا می‌شود.

همچنین، مؤسسه فرهنگی کتارا، ترتیل کل قرآن نفرات برتر را در استودیو کتارا ضبط و آن را به صورت لوح فشرده تولید می‌کند.

یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا»، ماه رمضان سال جاری به مدت ۲۱ روز در سالن اپرای مؤسسه کتارا برگزار و از تلویزیون قطر پخش شد که در نهایت عصام عبدالحفیظ عمر سالم از لیبی، محمد مصطفی محمد عبدالرحمن عرب از مصر، آنس الطورانی از مراکش، احمد عمر محمد النجار از مصر و احمد شاویش از الجزائر رتبه‌های اول تا پنجم این رقابت را کسب کردند/.
captcha