بازتاب عزاداری میلیونی روز عاشورا در رسانه آمریکایی
کد خبر: 3648077
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

بازتاب عزاداری میلیونی روز عاشورا در رسانه آمریکایی

گروه بین‌الملل: یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت: میلیون‌ها مسلمان در کشورهای مختلف جهان دیروز (نهم مهرماه) سالروز شهادت امام حسین(ع) در تقابل حق علیه باطل را با برگزاری آیین‌های مختلف گرامی داشتند.

انگلیسی/ عزاداری میلیون‌ها مسلمان سراسر جهان در روز عاشورابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Telesur؛ مسلمانان افغانستان، ایران، آذربایجان، لبنان، پاکستان، هند و بسیاری از کشورهای دیگر دیروز در شهرهای کربلا و نجف گرد هم آمدند و جان‌فشانی امام حسین(ع) و 72 نفر از یارانش را که در کربلا به شهادت رسیدند، گرامی داشتند.

مردم یمن در شهر صنعا با برپایی مراسم‌ عزاداری، قیام عاشورا را گرامی داشته و مقاومت خود در برابر تجاوزات آل سعود و هم‌پیمانانش را ادامه انقلاب امام حسین(ع) توصیف کردند.

در ایران نیز مراسم روز عاشورا با حضور همه قومیت‌ها صرف نظر از زبان و گرایشات دینی برگزار شد.

در شهر کابل افغانستان نیز مراسم روز عاشورا با وجود مشکلات برگزار شد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، روز عاشورا در کابل ناآرامی در خیابان‌ها دیده نمی‌شد و فقط خانواده‌هایی بودند که با عجله خود را به مساجد و زیارتگاه‌ها می‌رساندند. مردانی مسلح نیز از اماکن عبادی محافظت می‌کردند. آن‌ها شهروندانی بودند که توسط دولت افغان برای دفاع از مردم در برابر حملات تروریست‌ها آموزش دیده بودند.

در هند گرچه راه‌اندازی هیئات و دسته‌های عزاداری در منطقه کشمیر ممنوع شده بود، اما مردم با جمع‌شدن در زیارتگاه‌ها مراسم روز عاشورا را برگزار کردند.

در حیدرآباد هند دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) برقرار بود و هندوها و لک‌ها نیز به عزاداران حسینی پیوستند.

در کشمیر پاکستان مانند سراسر این کشور عزاداری روز عاشورا به صورت با شکوه برگزار شد.

در لندن نیز مراسم راهپیمایی روز عاشورا با حضور جمعی از علما، رؤسای مراکز و مؤسسات اسلامی لندن و شرکت هزاران نفر از شیعیان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ملیت‌های گوناگون در خیابان‌ها برگزار شد.

در شهر سیدنی استرالیا نیز بیش از 5 هزار نفر با برپایی دسته عزاداری، در خیابان‌ها به سینه‌زنی پرداخته و همزمان با مسلمانان دیگر کشورها یاد فداکاری امام حسین(ع) را گرامی داشته و پیام قیام عاشورا را یادآور شدند/.


 

captcha