توسل به امامان معصوم به واسطه اذن خداوند است
کد خبر: 3648156
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

توسل به امامان معصوم به واسطه اذن خداوند است

زنجان-مرجع عالیقدر شیعه به بحث توسل اشاره کرد و گفت: توسل به امامان معصوم به واسطه اذن خداوند است و بدون اذن خداوند توسل و واسطه قرار دادن دیگری شرک به خداوند است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی افزود: اگر ما توسل به امامان را داریم این توسل عین توحید بوده و این تقرب عین عبادت است.

وی اظهار کرد: خط رسالت از حضرت آدم تا خاتم همگی دعوت به توحید بوده ودر این میان شرک در توسل به امامان معصوم وجود ندارد.

مرجع عالیقدر شیعه گفت: در آیات قرآنی به این امر تأکید شده که قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نجات دهنده انسان نیست و این دو باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از همین رو باید به موضوع عترت توجه ویژه‌ای شود.

حسینی زنجانی تاکید کرد: انسان نباید به پیشرفت‌های علم بشری مغرور باشد، چرا که این علم در مقابل علم خداوند ذره‌ای بیش نیست و وجود جن توسط علم بشری تاکنون اثبات نشده و در قرآن کریم بیش از هزار و ۴۰۰ سال پیش به وجود جن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه مسئله شرک در قرآن به دوگونه بیان شده است، افزود: یک نوع از  شرک آن است که شرک به ذات خداوند باشد و این نوع شرک یعنی اینکه شخص قائل به خداوندی در کنار خداوند است و دومین نوع شرک آن است که شخص را واسطه برای امور قرار دهیم که به این شرک، شرک طولی می‌گویند که انسان بت‌ها را در پیشگاه خداوند واسطه قرار می‌دهد.

مرجع عالیقدر شیعه یاد آور شد: در قرآن خداوند افرادی را که بت‌ها را وسیله رسیدن به خداوند دانسته‌اند را مزمت کرده و اجازه‌ای به بت‌ها داده نشده تا بت‌ها را وسیله رسیدن به خداوند قرار دهیم.

حسینی زنجانی به بحث توسل اشاره کرد و گفت: توسل به امامان معصوم به واسطه اذن خداوندی است و بدون اذن خداوند توسل و واسطه قرار دادن دیگری شرک به خداوند است.
captcha