تبیین دین و امیدبخشی به جوانان مهم‌ترین رسالت روحانیان است
کد خبر: 3648849
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

تبیین دین و امیدبخشی به جوانان مهم‌ترین رسالت روحانیان است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تاکید بر کار تبلیغ در مدارس گفت :تبیین دین و امیدبخشی به جوانان مهم‌ترین رسالت روحانیان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نمانیده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مبلغان و مشاوران مذهبی مدارس استان، اظهار کرد: تبلیغ در مدارس کار جهادی، انقلابی و رهبرپسند بوده و پشتوانه آن اخلاص و ایثار و اعتقاد به دین و دیانت است.
وی افزود: اصل کار روحانیان مبلغ و مبلغات در مدارس بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است؛ زیرا حضور آنها به‌عنوان نماینده و کارشناس دین در مراکزی که اعضای آن آماده پذیرش آموزه‌های اسلامی هستند تأثیرگذاری صددرصدی داشته و این راه و جریانی که شروع شده است ارزشمند است.
آیت الله یعقوبی با تأکید بر اینکه ما باید برای نظام اسلامی کادرسازی کنیم، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند جوانان زمان ما اگر از جوانان اول انقلاب بهتر نباشند کمتر نیستند؛ به‌گونه‌ای که اکنون گروه‌های جهادی علمی طلبگی به مدارس می‌روند و با اندک دستمزدی بهترین و اثرگذارترین کارها را انجام می‌دهند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: پاسخ به مسائل شرعی و شبهات دانش آموزان و ارتقای روحی و معنوی آنها از سوی روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی جهاد کبیر بوده و عاملان آن نزد خداوند مأجور هستند.
وی خطاب به مشاوران مذهبی مدارس، افزود: کار تبلیغ در مدارس خداپسندانه است اگرچه متناسب با کار قدردان شما نیستند.
آیت الله یعقوبی با بیان اینکه جوهر کار مبلغان دینی و مشاوران مذهبی در مدارس تبلیغ و تبیین دین و امیدبخشی به جوانان است، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «لَا ظَهِیرَ کالْمُشَاوَرَةِ» و تأکید می‌کند هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست که این حدیث باید سرلوحه کار مشاوران و مبلغان مذهبی در مدارس باشد.
وی اضافه کرد: ایمان و اعتقاد به شما سرمایه ارزشمندی است که باید قدر آن را بدانید؛ زیرا پشتوانه قوی دانش آموزان و نوجوانان در مسائل ارزشی هستید.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مبلغان دینی و مشاوران مذهبی مدارس، گفت: تأثیر کار شما از تریبون نماز جمعه نیست؛ زیرا شما در مدارس به‌صورت فردی صحبت و تبلیغ می‌کنید و تأثیر کار فردی شما بیشتر از تبلیغ جمعی است.
captcha