استعمال قلیان و فروش آن زیبنده ساحل بندرعباس نیست
کد خبر: 3649286
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

استعمال قلیان و فروش آن زیبنده ساحل بندرعباس نیست

گروه فرهنگی: الهام محمدی مسئول امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندرعباس، با بیان این‌که استعمال قلیان در کنار ساحل و فروش آن موجبات آزردگی شهروندان و مسافران شده است تصریح کرد: امکان تفریح سالم از دریا به عنوان یک موهبت الهی از خانواده‌ها و مردم سلب شده که در واقع زمینه لازم برای بسیاری از جرائم و تخلفات همچون مزاحمت برای نوامیس، نزاع و درگیری و بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر را فراهم ساخته است و این زیبنده ساحل بندرعباس نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان، الهام محمدی مسئول امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف، در نشست امروز (دوازدهم مهر ماه) با کمیسیون زنان و خانواده در ستاد امر به معروف شهرستان بندرعباس، با انتقاد شدید از وضعیت نابسامان نوار ساحلی شهر بندرعباس اظهارداشت: تمام ساحل بندرعباس در تصرف قلیان فروشانی است که به صورت غیرمجاز و آزادانه بدون هیچ ساماندهی فعالیت می کنند.

محمدی با بیان این‌که استعمال قلیان در کنار ساحل و فروش آن موجبات آزردگی شهروندان و مسافران شده است تصریح کرد: امکان تفریح سالم از دریا به عنوان یک موهبت الهی از خانواده‌ها و مردم سلب شده که در واقع زمینه لازم برای بسیاری از جرائم و تخلفات همچون مزاحمت برای نوامیس، نزاع و درگیری و بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر را فراهم ساخته است و این زیبنده ساحل بندرعباس نیست.

محمدی خاطر نشان کرد: استعمال قلیان به این گستردگی در بین نوجوانان، زنان و دختران و فروش آن در رستوران‌ها و مراکز مختلف سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته است.

محمدی با بیان افزایش مصرف قلیان به ویژه در بین جوانان یادآر شد: متاسفانه بین جوانان مصرف قلیان افزایش پیدا کرده و حتی در بین دختران نیز این امر مشهود است، که در واقع این مهم زنگ خطری بزرگ برای سلامت جامعه و آیندگان است و عزم جدی مسئولان و متولیان فرهنگی در آموزش و آگاه سازی مردم را می‌طلبد.

معاون زنان ستاد امر به معروف نهی از منکر بیان کرد: صدور مجوز عرضه و فروش و مصرف آن در مراکز و اماکن عمومی و عدم برخورد قانونی یکی از عوامل ترویج و افزایش فروش و مصرف قلیان است.

وی در ادامه عنوان کرد: ساماندهی ساحل مستلزم اجرای یک برنامه عمرانی و فرهنگی در ساحل بندرعباس می‌باشد که امید است با ارائه و تجمیع نظرات و ظرفیت همه اعضا، بسته آموزشی، فرهنگی مناسبی نیز تهیه و اجرا شود.

captcha