برگزاری آیین تودیع و معارفه شهردار اصفهان
کد خبر: 3650088
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

برگزاری آیین تودیع و معارفه شهردار اصفهان

گروه اجتماعی: آیین تودیع و معارفه شهردار اصفهان با حضور مسئولان این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، صبح امروز شنبه 15 مهرماه، مراسم تودیع و معارفه شهردار اصفهان با حضور استاندار اصفهان، اعضای شواری اسلامی شهر و جمعی دیگر از مسئولان استان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم، حکم قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان از سوی وزیر کشور ابلاغ شده بود، توسط استاندار اصفهان به وی اهداء شد.
به گزارش ایسنا، شهردار اصفهان امروز شنبه در آيين تکریم و معارفه شهردار اصفهان، گفت: شهرداری محل سلطه گری نیست که نیاز به خشونت داشته باشد، شهرداری محل خدمت به مردم است. به همه احترام می‌گذاریم و دوست داشتن را دوست داریم اما براي دوست داشته شدن دست به هر کاری نمی‌زنیم. 
قدرت الله نوروزی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم امانت سنگینی که بر دوش داریم به سرمنزل مقصود برسانیم. هر روز شورای شهر را باید قوی‌تر کنیم تا این نهاد راه دموکراسی را بهتر هموار سازد.
وی افزود: اصفهان یکی از جوشان‌ترین کانون‌های انقلاب اسلامی است که وارث 23 هزار شهید است و نزدیک به 300 شهید در یک روز به انقلاب هدیه کرده است. مردانی در آن زیسته‌اند و امام و رهبری آن گونه اصفهان را توصیف کرده‌اند. اصفهان نقش ملی در کشور ایفا کرده است اما در سهم بری از منابع به این استان نگاه ملی نشده است. به همین دلیل مسئولان آن نتوانسته‌اند برخی پروژه‌ها را به سر منزل مقصود برسانند.
شهردار اصفهان تصريح كرد: متروي اصفهان از 16 سال پيش در حال اجرا است و تنها خط یک آن افتتاح شده است. خشكي زاینده رود اصفهان را با چالش بزرگی مواجه کرده و نشاط را از مردم گرفته است. گره‌های بسته شهر را باز می کنیم اما گره‌ای در کار کسی نمی‌آوریم. از مسائل فرار نمی‌کنیم. با پشتوانه مردم و کمک کارشناسان مشکلات را ریشه یابی می‌کنیم.
نوروزی گفت: مطمئنیم به بسیاری از برنامه‌ها می‌توان دست یافت و با کمک مردم صبورانه و امیدوارانه در این مسیر حرکت می‌کنیم و منفعت عمومی را با حفظ حقوق صاحبان بخش خصوصی به همه چیز ارجح می دانیم و برای خوشبختی مردم با تمام وجود کار می‌کنیم.
وی گفت: از خدای بزرگ می‌خواهیم چشمانمان را روی واقعیت‌ها نبندیم و زبانمان را به دروغ آلوده نکنیم و امانتدار مردم باشیم. اندیشه‌های متفاوت را نباید از میدان به در کرد و باید از آنها استفاده کرد. از انسان‌های مثبت اندیش در امور شهري استفاده می‌کنیم و باید محیطی دوستانه داشته باشیم تا به رشد و بالندگی برسیم.
شهردار اصفهان خاطر نشان كرد: در این میدان افکار منفی و مخرب جایی ندارد و از تهمت نمی‌هراسیم. به خودم و دیگران اجازه نمی‌دهم که تحت فشار افسرده شوند. شهرداری محل سلطه گری نیست که نیاز به خشونت داشته باشد. شهرداری محل خدمت به مردم است. به همه احترام می‌گذاریم و دوست داشتن را دوست داریم اما براي دوست داشته شدن دست به هر کاری نمی‌زنیم. پایمال کردن حق مردم توجیهی ندارد و برای رسیدن به شهری خلاق تلاش می‌کنیم.
نوروزی گفت: اجازه نمی‌دهیم پژمردگی وارد شهر شود. ما نیازمند شهری پرنشاط هستیم. اصفهان شهر سلمان محمدی و میردامادها و بهشتی‌ها و طاهری‌ها است و در قانون گذاری و مدیریت شهری سرآمد است. ما در کنار شهروندسازی می‌خواهیم کارآفرینان را شناسایی کنیم. نمی‌خواهیم با ثروت صاحبان سرمایه مقابله کنیم بلکه از ثروت آنها باید برای اشتغال استفاده کنیم.
شهردار اصفهان افزود: باید خلق ثروت کرد و با برنامه ریزی شهر را به بالندگی برسانیم. ما ناگزیریم روی حلقه‌های ضعیف شهر سرمایه گذاری کنیم. در اصفهان فرصت زیادی وجود دارد. اقلیت‌های مذهبی یک فرصت هستند و باید در فضایی آزاد به باورهای خود عمل کنند. اصفهان باید الگوی کیفیت زندگی شهری شود بنابراين باید با پایش زیست محیطی و ایجاد فضاهای شهری، سلامت روان مردم را تامین کنیم.
نوروزی گفت: با ایجاد سینما و تاتر روابط اجتماعی مردم را تسهیل کنیم. بايد با رعایت استانداردهای بین المللی شاخص‌های زندگی را بالا ببریم و کیفیت زندگی شهری را ارتقا دهیم.
وي خاطر نشان كرد: اصفهان شهر هنرمندان است. از اسامی این هنرمندان باید در معابر شهری استفاده کنیم. باید نگاه به سرمایه گذار را ارتقا دهیم. هر شهری ممکن است یک پنجره شکسته داشته باشد اما اصفهان پنجره های شکسته زیادی دارد مثل آلودگی هوا، کمبود آب و...  حقیقت این است که به طرح جامع این شهر عمل نمی شود.
شهردار اصفهان افزود: در همه دنیا دستفروش وجود دارد ولی سامان دهی شده‌اند و با ایجاد شهرک‌هایی بايد معابر اصفهان را از این وضعیت نجات دهیم. ایجاد کمربند سبز برای اصفهان ضروری است. باید محرومین شهری را جدی بگیریم تا معضلات اجتماعی کاهش پیدا کند پس در تمام طرح ها باید به مستضعفان توجه ویژه ای شود. 
نوروزی تصریح کرد: باید برای رفاه مردم که مورد تاکید امام صادق (ع) بوده است تلاش کنیم. حقیقت این است که کارهای مهم زیادی روی زمین مانده است. اکوسیستم شهر نیاز به تغییر دارد. آلودگی زدایی از هوا و آب باید صورت گیرد. اصفهان باید به قطب بزرگ فناوری تبدیل شود. باید گردشگری و فناوری را رونق بخشیم.
وی گفت: باید با دیپلماسی شهری در جهت استفاده از فرصت شهر بکوشیم. منافع ملی و محلی و تدبیر و عقلانیت را به عنوان محور برنامه ها در نظر بگیریم. میزان مهاجرت به اصفهان  زیاد است اما این نوع مهاجرت ها نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه سبب حاشیه نشینی می شود.
شهردار اصفهان گفت: اصلاح ساختار مالی و اداری ضرورت شهرداری اصفهان است. اصفهان معضلات اجتماعی زیادی دارد. به هر حال باید در شهرداری با توجه به حقوق شهروندی و تثبیت درآمدهای پایدار به گونه ای عمل کنیم تا آبروی مردم و شهر حفظ شود. ما به عنوان کارکنان شهرداری با مردم همگام شویم و دامنه درک خود را نسبت به مردم ارتقا دهیم. هیچ مدیری حق ندارد با اشخاصی که چشم طمع به اموال مردم دوخته اند هم نشینی کند. 
در این مراسم از خدمات و زحمات مهدی جمالی‌نژاد، شهردار سابق اصفهان تجلیل شد. 
captcha