برپایی 4 قرارگاه مرزی امداد و نجات در ایام اربعین و استقرار 4 بالگرد
کد خبر: 3650209
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

برپایی 4 قرارگاه مرزی امداد و نجات در ایام اربعین و استقرار 4 بالگرد

گروه جامعه: رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره بر استقرار 30 دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه‌های مرزی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه در اربعین، گفت: چهار فروند بالگرد نیز در 4 قرارگاه مرزی مستقر می شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در جلسه شورای معاونین این جمعیت با اشاره به انجام هماهنگی لازم برای پوشش امدادی خدماتی اربعین حسینی گفت: طرح سازمان امداد و نجات به مدت 15 روز و از تاریخ هشتم تا 21 آبان ماه در داخل خاک ایران و عراق اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با سایر نهادها و ارگان‌های فعال در اربعین حسینی خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده در مدت اجرای طرح علاوه بر فعالیت و آماده باش پایگاه های امداد و نجات جاده ای، چهار قرارگاه مرزی اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برپا خواهد شد.

مرتضی سلیمی با تاکید بر استقرار 30 دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه های مرزی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه در زمان اجرای طرح خاطر نشان کرد: همچنین هماهنگی های لازم برای هماهنگی و استقرار 4 فروند بالگرد در این 4 قرارگاه مرزی انجام شده است.

استقرار 25 دستگاه خودروی آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس در خاک عراق

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هماهنگی انجام شده با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جهت ارائه خدمات در داخل خاک عراق افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و جمع بندی نظرات کارشناسی امسال سه نفر از نمایندگان سازمان امداد و نجات (ستاد مرکزی، کربلا و نجف) جهت انجام هماهنگی ها در کشور عراق مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر تامین و اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از استان‌ها به عراق خاطر نشان کرد: استقرار 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 25 دستگاه خودروی آمبولانس و 3 دستگاه خودوری ارتباطات رادیویی از استان ها برای پوشش امدادی خدماتی مراسم اربعین در دستور کار قرار دارد.

توزیع 120 قلم دارو در محل‌های استقرار هلال احمر

بنابراین گزارش در این جلسه سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز با ارائه گزارشی درباره برنامه ریزی های انجام شده اربعین حسینی گفت: هماهنگی برنامه های اربعین حسینی از دو سال قبل بر عهده وزارت کشور بوده و به همین منظور، ستادی اربعین حسینی در وزارت کشور به ریاست آقای ذوالفقاری (معاون وزیر کشور) تشکیل شده است که به صورت مستمر هر ماه یک جلسه در خصوص اربعین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین دارای کمیته هایی چون اسکان، امنیت، امداد و نجات و بهداشت و درمان است، توضیح داد: جمعیت هلال احمر ایران مسئولیت اصلی را در ارائه خدمات امداد و نجات به زائران اربعین در داخل کشور و اداره خدمات بهداشت و درمان در داخل خاک عراق را بر عهده دارد که در این زمینه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مسئولیت مستقیم دارد.

اعزام 1300 نیروی عملیاتی و 130 مترجم

رئیس مرکز پرشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ماموریت تیم های پزشکی هلال احمر 17 روزه است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد افزود: امسال 1300 نیروی عملیاتی و 130 مترجم برای پوشش این مراسم به عراق اعزام خواهند شد.

مرعشی از افزایش 40 درصدی داروها در اربعین حسینی خبر داد و افزود: 120 قلم دارو در محل های استقرار هلال احمر توزیع خواهد شد و ترکیب داروها بر اساس نوع نیاز در هر مسیر تغییر خواهدکرد.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با مسئولان عراقی امسال چادرهای بین راهی با به کانکس تبدیل شده و در مکان های مورد توافق مستقر خواهند شد تا هم شان تیم های درمانی حفظ شود و هم مردم در فضای بهتر خدمت بگیرند.

captcha