تقارن هفته کودک و ماه محرم فرصتی برای انتقال ارزش‌های عاشورایی است
کد خبر: 3650461
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

تقارن هفته کودک و ماه محرم فرصتی برای انتقال ارزش‌های عاشورایی است

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: هم‌زمانی ایام هفته کودک با ماه محرم و این تقارن معنادار فرصتی برای انتقال ارزش‌های عاشورایی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان دیروز در حاشیه مراسم افتتاح فعالیت‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان، اظهار کرد: هم‌زمانی این ایام با ماه محرم و این تقارن معنادار فرصتی برای انتقال ارزش‌های عاشورایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در قیام کربلا دارای اهمیت ویژه است، بر ضرورت الگوبرداری از سیره این بزرگواران تاکید ‌کرد.

وی با اشاره به اثربخشی برنامه ‌های خلاقانه کانون و اثر‌گذاری آن بر ذهن و اندیشه مخاطبان، با اشاره به قابلیت‌های اعضای کانون تصریح‌کرد: آن‌چه کانون را برجسته‌ می کند، فعالیت‌ های خلاقانه، تربیت مخاطبان پرسش‌گر و بهره‌گیری هدف‌مند از رسانه‌ها در جهت توسعه و ترویج کتاب‌خوانی است .

ضیایی ضمن قدردانی از تلاش‌های والدین و ضرورت احترام به آنان و بر ضرورت تبیین نقش مطالعه در ارتقای آگاهی‌ها و اهمیت پرداختن به فعالیت‌های کتاب محور تاکید کرد و در این زمینه از مطالعه هدف‌مند و خلاصه‌نویسی کتاب به عنوان گام‌هایی موثر نام برد.

یادآور می شود؛ اهدای کتاب و بسته ‌های فرهنگی به دانش‌آموزان، بخش‌پایانی ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا» بود که با شعار«هرکودک نشانی خداست...» صورت‌گرفت.

کتاب‌خانه پستی کانون شماره یک رشت به بیش از 900 عضو کودک و نوجوان ساکن روستا‌های رشت، خمام و سنگر خدمات فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی ارایه‌ می دهد.

captcha