از حرم تا مسکو با قرعه 31/ وعده‌ای که محقق شد
کد خبر: 3650610
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴

از حرم تا مسکو با قرعه 31/ وعده‌ای که محقق شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امیر لعل‌اول، نماینده ایران در هجدهمین دوره مسابقات قرآن روسیه و قاری حرم رضوی که پیش از اعزام به این رقابت‌ها گفته‌ بود «همه تلاشم را برای کسب رتبه برتر به کار می‌گیرم»، با کسب رتبه نخست این رقابت‌ها به وعده خود عمل کرد و با دستی پر راهی کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قبل از رفتن، گفته بود که برای کسب رتبه برتر مسابقات روسیه می‌رود. شاید این خواسته‌ای بود که همه اطرافیان، دوستان و جامعه قرآنی کشور از او انتظار داشتند و شاید هم آن‌ها که تلاوت‌هایش را در حرم مطهر رضوی شنیده بودند به عاقبت این سفر دلگرم و امیدوار بودند، اما آنچه این خواسته را محقق و دل‌ها را شاد می‌کرد، اعلام نتایج در اختتامیه مسابقات قرآن روسیه بود.
14 مهرماه زمانی که افتتاحیه مسابقات قرآن روسیه برای هجدهمین بار برگزار می‌شد، قرعه شماره 31 به نام قاری جوان ایرانی درآمد، او که با تجربه‌های فراوان از شرکت در مسابقات مختلف قرآن، عازم مسکو شده بود، خود را برای تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «زمر» در روز سوم این رقابت‌ها آماده می‌کرد.
از حرم تا مسکو با قرعه شماره 31/ وعده‌ای که محقق شد
تغییر برنامه مسابقات هم مانع هدف قاری ایرانی نشد
یک تغییر ناگهانی و فشرده شدن برنامه مسابقات در روسیه، سبب شد تا قاری ایرانی به عنوان یکی از آخرین قاریانی باشد که در روز 15 مهرماه به اجرای تلاوت خود می‌پردازد، اما این تغییر هم سبب نشد تا قاری و مؤذن حرم مطهر امام رضا(ع) دست از تلاش و هدف خود بردارد. تلاوت خود را چند مرتبه به همراه استاد سیدجواد سادات فاطمی مرور کرد و با اعمال نظر استاد همراه خود، وارد رقابت شد.
وقتی گرمای نوای ملکوتی قرآن کریم برای ساعاتی در دل سرمای شهر مسکو روح تازه‌ای در کالبد این سرزمین دمید، همه منتظر اعلام نتایج در روز بعد، یعنی اختتامیه مسابقات شدند.
قاری ایرانی در رقابت با قاریان عربی
امیر لعل‌اول، دارنده رتبه نخست هجدهمین دوره مسابقات قرآن روسیه، ضمن ابراز خوشحالی خود و شکرگزاری از درگاه الهی برای کسب این موفقیت، به ارزیابی تلاوت خود و شرایط این رقابت ها پرداخت و در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: رقابت اصلی بین ایران، مصر، سوریه و اندونزی بود، البته قاری الجزایر و کویت هم تلاوت‌های عالی داشتند و طبق نظر برخی از داوران اول اعلام می‌شدم، اما باید صبر می‌کردم تا نتایج در اختتامیه مشخص شود.
از حرم تا مسکو با قرعه شماره 31/ وعده‌ای که محقق شد
وی اضافه کرد: داوران این دوره از مسابقات از کشورهای سوریه، مراکش، روسیه و عربستان بودند که قضاوت تلاوت‌های اجرا شده را بر عهده داشتند.
لعل اول در پایان عنوان کرد: قبل از مراسم اختتامیه اعلام شد که باید در این مراسم تلاوت کنم، اما هنوز هم مشخص نبود که به عنوان نفر اول مسابقات برگزیده شده‌ام که در نهایت و با عنایت الهی به عنوان نفر برتر این رقابت ها معرفی شدم.
وقتی صوت قاری حرم رضوی، پرچم ایران را بالا می‌برد
بنا بر این گزارش، وقتی در مراسم اختتامیه اعلام شد که قاری ایران به عنوان نفر برتر هجدهمین دوره مسابقات روسیه برگزیده شده است، آن وقت بود که می‌شد با قطعیت اعلام کرد که این جوان مشهدی که در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافته و هم‌اکنون توفیق و افتخار خدمت در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) را دارد، افتخاری را که برای میهنش وعده داده بود، محقق کرده و نام ایران و جایگاه قرآنی ایران را بار دیگر به کشورهای جهان نشان داده است.
از حرم تا مسکو با قرعه شماره 31/ وعده‌ای که محقق شد
قاریانی از لیبی، مصر، سوریه و بحرین به ترتیب عنوان های پنجم تا دوم هجدهمین دوره مسابقات قرآن روسیه را به دست آوردند و پیشتاز همه آن‌ها نماینده جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان نفر اول این دوره از مسابقات معرفی شد و به این ترتیب پرونده مسابقات قرآن روسیه در سال 2017 میلادی بسته شد.
لعل‌اول، پیش از اعزام به این مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرده بود که هدف از شرکت قاریان ایرانی در مسابقات خارج از کشور اعتلای نام و مقام قرآنی جمهوری اسلامی است که به لطف خدا اکثر کشورهای اسلامی به این موضوع آگاهند و شأن و مقام قرآنی جمهوری اسلامی ایران را مورد احترام قرار می‌دهند.
مسابقات خارج از کشور، فرصت آشنایی با داوری‌های جدید
دارنده رتبه نخست مسابقات قرآن روسیه گفته بود که این مسابقات فرصت خوبی است تا قاریان ایرانی با نوع داوری مسابقات قرآن و سنجش تلاوت‌ها در دیگر کشورهای اسلامی آشنا شود.
از حرم تا مسکو با قرعه شماره 31/ وعده‌ای که محقق شد
جلسه گرم و پرنشاط  قرآنی، منتظر بازگشت استاد خود
حالا دیگر اعضای جلسه قرآن «محبان قائم آل محمد(ص)» منتظرند تا بار دیگر استاد خود را که افتخاری برای کشورش کسب کرده است را ببیند و در فضایی گرم و صمیمی و پر از نشاط، همچون گذشته آموزش‌های قرآنی را فراگرفته و صوت خوش قرآن را از حنجره این جوان قرآنی استماع کنند.
گفتنی است، امیر لعل‌اول، از کودکی در جلسه قرآن پدرش، غلامحسین لعل‌اول شرکت می کرده و بعد از آن هم جلسات محمدجواد پناهی را دنبال می‌کند، در ادامه نیز با اساتیدی مانند مرحوم استاد حسن‌زاده، وحید مجتهدزاده و شفیعی‌مؤمن آشنا شده و روند فعالیت خود در زمینه قرائت قرآن را پیگیری می کند و پس از کسب عناوین مختلف در مسابقات قرآن به جلسه نخبگان قرآنی مشهد راه می یابد.
captcha