ارائه 245 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به حاشیه‌نشینان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3650631
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

ارائه 245 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به حاشیه‌نشینان سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 245 هزار و 445 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در 6 ماه نخست امسال به مردم حاشیه‌نشین استان ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای استان، محمد جهانتیغی گفت: 245 هزار و 445 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در 6 ماه نخست امسال به مردم حاشیه نشین استان ارائه شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان  با اشاره به اینکه توان افزایی مهارتی افراد در تحقق اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است، بیان کرد: از مجموع آموزش‌های ارائه شده یک‌هزار و 538 نفر دوره برای بانوان و 128 نفر دوره برای آقایان در سکونتگاه‌های غیر رسمی اجرا شده است.
وی ادامه داد: دوزنده چادر و مقنعه، دوزنده کیف چرمی با دست، پارچه ساز تزیینی، خیاط لباسهای سنتی، بافنده پوشاک دو میل، خامه دوز، بسته بندی ادویه جات و چاشنی ها، اتوماسیون اداری، تعمیرکار کولر آبی، انجام سرویس و نگهداری خودرو، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان رشته های آموزش داده شده در سکونت‌گاه های غیر رسمی بوده است.
جهانتیغی افزود: با افزایش جمعیت و نبود فرصت برابر استفاده از منابع و امکانات زندگی، بیکاری و فقر، ترویج مادی گرایی و تبلیغ زندگی شهرنشینی، خشکسالی و غیره روز به روز بر جمعیت مهاجران از روستا به شهر افزوده شده و پدیده‌ای به نام حاشیه نشینی شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: حل معضلات حاشیه نشینی با توان افزایی ساکنان این مناطق در فراگیری مهارتهای شغلی امکان پذیر خواهد بود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه های متولی، توانمند سازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم در اشتغالزایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه نشینی و بیکاری است.
captcha