آرامش عجیبی در آن خانه ساکن بود
کد خبر: 3650866
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
مسعودی:

آرامش عجیبی در آن خانه ساکن بود

گروه اجتماعی: قاری و مربی قرآن ساوجی با اشاره به دیدار جامعه قرآنی روستای یل آباد ساوه با خانواده شهید حججی گفت: در دیدار با والدین شهید حججی که بسیار گرم و صمیمی از ما استقبال کردند، آرامش عجیبی در خانه ایشان حاکم بود، کما اینکه حضور بر مزار این شهید نیز به انسان آرامش می‌داد.

حمید مسعودی، قاری و مربی قرآن ساوجی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به دیدار اخیر جامعه قرآنی روستای یل آباد ساوه با خانواده شهید حججی گفت: پس از برگزاری ایام سوگواری عاشورای حسینی، با همفکری جمعی از فعالان قرآنی روستا، تصمیم گرفتیم به نمایندگی از مردم، به نجف آباد برویم و با خانواده شهید حججی دیدار و مراتب قدردانی مردم روستای یل آباد را به اطلاع خانواده ایشان برسانیم.
وی ادامه داد: صبح روزی که بر مزار ایشان حاضر شدیم با خیل عظیمی از مردم که برای قرائت فاتحه حضور داشتند مواجه شدیم، در دیدار با والدین شهید حججی که بسیار گرم و صمیمی از ما استقبال کردند، آرامش عجیبی در خانه ایشان حاکم بود، کما اینکه حضور بر مزار این شهید نیز به انسان آرامش می‌داد.  
مسعودی افزود: از اقصی نقاط کشور برای دلجویی به منزل شهید حججی آمده بودند، یکی از آنها که به تازگی از سفر حج برگشته بود تأکید کرد کاروان‌های ایرانی حاضر در مکه به نیابت از شهید حججی حج به جا آوردند. پایبندی به خمس، رد مظالم و کمک به مناطق محروم از ویژگی‌هایی بود که خانواده شهید حججی در معرفی ایشان تأکید داشتند.
وی اظهار کرد: آقای عباسی پدر همسر شهید حججی نیز در در این دیدار گفت که دخترم خواستگاران زیادی داشت، اما بنده دخترم را به ایمان و تقوای محسن دادم، محسن برای اینکه نمی‌توانست نماز ظهر را اول وقت در شرکت محل کارش اقامه کند استعفا داد و جذب سپاه شد، این شهید به نماز اول وقت، نماز شب و زیارت عاشورا بسیار اهمیت می‌داد و مهریه دخترم هم یک سکه، 124هزار صلوات و حفاظ کل شدن همسر بود که تا نیمه قرآن را هم حفظ کرده بودند.
این مربی و قاری قرآن ساوه بیان کرد: معرفی الگوهای قرآنی وظیفه همه مردم است، بیان خاطرات شهدا که رفتارشان الگو ساز است می‌تواند در زندگی نوجوانان و جوانان سرمشق شود.
captcha