الهام‌گیری از طرح‌های قرآنی برای نخبه‌پروری
کد خبر: 3650878
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

الهام‌گیری از طرح‌های قرآنی برای نخبه‌پروری

کانون خبرنگاران نبأ: برای ایجاد فرایند نخبه‌پروری از طریق طرح‌های قرآنی باید نگاهی علمی وجود داشته باشد و برنامه‌ریزی و امکانات مناسبی در اختیار مادران و فرزندان قرار گیرد تا منجر به ثبات این فرایند شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طرح قرآنی «لالای فرشته» در سال 1388 توسط مؤسسه تحقیقاتی قرآنی 14 ستاره بنی‌هاشم با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و تحقیق درباره روش‌های زیربنایی آموزش قرآن مطرح شد و آموزش و محصولات مرتبط با این امر را در اختیار مادران و کودکان قرار داد. محصولات این طرح شامل بسته شکم‌بند، بالشتک، نرم‌افزار، کتاب و فلش کارت است که آموزش‌هایی را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیار مادران قرار می‌دهد. حال هشت سال از اجرای این طرح و آموزش‌های آن می‌گذرد، طرحی که نشست‌های علمی بسیاری درباره آن تشکیل و انتقاداتی بر آن وارد شد و به شبهات و سؤالات پاسخ داده شده‌ است. در این نوشتار گفت‌وگوی خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ را با مجری این طرح قرآنی می‌خوانیم:
سیدمحمدحسین ری‌شهری، مجری طرح قرآنی لالای فرشته درباره عملکرد و محوریت این طرح اظهار کرد: برای آزمودگی و کمال بیشتر طرح قرآنی لالای فرشته، یک برنامه‌ریزی برای دعوت از تمام مؤسسات قرآنی صورت گرفته است تا این مؤسسات رابط ما و مؤسسه خودشان برای عضوگیری باشند. به این ترتیب که بر اساس برنامه‌ریزی مادران را قبل از بارداری، بعد از آن و دوران شیردهی سطح‌بندی می‌کنند تا به‌صورت مناسب در معرض آموزش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه می‌توان از طرح‌های قرآنی برای نخبه‌پروری استفاده کرد، گفت: یک نگاه علمی به این مسئله وجود دارد و اکثر مادرانی که وارد این طرح می‌شوند قشر تحصیل‌کرده جامعه هستند که با برنامه وارد می‌شوند و با برنامه نیز پیش می‌روند. همچنین در این طرح تبادل نظرهای اساسی بین مادران نخبه‌پرور و مشاوران ما صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مادران و کودکان از سن سه سالگی در کلاس‌های حضوری و نیمه‌حضوری شرکت می‌کنند، افزود: در این مرحله خدماتی شامل همکاری، نظارت و مشاوره برای مادران در نظر گرفته شده است که این خدمات را همکاران مشاور که آموزش‌های لازم را دیده‌اند انجام می‌دهند.
مجری طرح لالای فرشته اظهار کرد: ما با اجرای این طرح فرایند نخبه‌پروری را رقم زده‌ایم که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استفاده از جدیدترین روش‌های آموزش، هم سطح مطالعه مادران را افزایش داد، هم امکانات تفریحی و فرهنگی مناسب را برای مادران نخبه‌پرور فراهم کرد و همچنین از نظر جنبه اقتصادی کمکی برای خانواده‌ها باشد.
فاطمه بغدادی
captcha