شناسنامه فرهنگی شهرستان‌های استان در قالب سامانه نرم‌افزاری راه‌اندازی خواهد شد
کد خبر: 3650932
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

شناسنامه فرهنگی شهرستان‌های استان در قالب سامانه نرم‌افزاری راه‌اندازی خواهد شد

سیاست و اقتصاد: با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدیران کل و مشاوران حوزه معاونت؛ جلسه شورای مدیران حوزه معاونت سیاسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت سیاسی که با محوریت ارائه برنامه ها و طرح های نوآورانه دفتر اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، گفت: شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ها، به عنوان بانک جامع و مانع اطلاعاتی یکی از ارکان مهم در تصمیم سازی و برنامه ریزی دقیق مدیران شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می باشد و سامانه نرم افزاری این شناسنامه با هدف تجمیع بانک اطلاعاتی فرهنگی اجتماعی شهرستان ها نیز بزودی طراحی و راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: هفته فرهنگی شهرستان های استان  نیز با هدف شناخت فرهنگ و عناصر آن، تقویت هویت بومی و محلی و هم راستا با هویت ملی و دینی، جریان سازی فرهنگی، غنی سازی اوقات فراغت و انسجام اجتماعی با رویکرد  افزایش سرمایه اجتماعی در 28 شهرستان استان برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: جشنواره های غذا، لباس، صنایع دستی، اقوام، آئین ها و سرودها در قالب هفته فرهنگی شهرستان ها اجرا خواهد شد.
حسینی از تدوین شیوه نامه هفته فرهنگی شهرستان ها خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم برای انجام هفته فرهنگی با دستگاه های اجرایی در حال انجام است و  این جشنواره پس از پایان ماه صفر اجرایی خواهد شد.
وی همچنین از نهایی شدن نظام نامه تعامل نخبگان استان  با دولت خبر داد و اظهار داشت: یکی از مولفه های این نظام نامه، راه اندازی ماهانه میز گفتگوی موضوعی دولت با نخبگان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: استفاده از حداقل یک نخبه جوان به عنوان مشاور جوان نخبه  استاندار، دستگاه های اجرایی و حوزه های زیر مجموعه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی  از مولفه های دیگر این تعامل نامه خواهد بود.
حسینی تصریح کرد: عضویت نخبگان در کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عضویت نخبگان در پارلمان مشورتی زنان استان و عضویت آنان در شورای مرکزی خانه تشکل های غیر دولتی استان از دیگر مولفه های این نظام نامه خواهد بود.
وی در ادامه گفت: عضویت نخبگان در کارگروه های شورای توسعه با هدف تولید لقمه دانش توسط نخبگان، ایده پردازی و ارزیابی تصمیمات کارگروه ها توسط نخبگان می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پارلمان جوانان استان گفت: شیوه نامه راه اندازی پارلمان مشورتی جوانان استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در حال تدوین است و بزودی این پارلمان نیز در استان راه اندازی خواهد شد.
حسینی خواستار توجه ویژه همه دستگاه ها به پارلمان مشورتی زنان استان شد و افزود: در راستای کارکردی شدن پارلمان زنان دستورکارهای مرتبط توسط دستگاههای اجرایی به این پارلمان داده شود.
وی مهمترین کارکرد خانه تشکل های غیردولتی را پیوند دستگاه های دولتی با تشکل ها دانست و افزود: جلسات ماهانه با شورای مرکزی خانه تشکل های مردم نهاد و واگذاری  اجرای ده راهبرد  حوزه سمن ها به این شورا در دستور کار دفتر اجتماعی و فرهنگی استان قرار گیرد.
حسینی خواستار پیگیری طرح خیرین امنیت یار توسط دفتر امنیتی و انتظامی شد و گفت: برگزاری جلسات مدیران حوزه معاونت به صورت منظم و موضوعی  نیز از جمله مواردی است که باید اجرایی گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به نزدیکی هفته پدافند غیرعامل مانور پدافند زیستی نیز در هفته پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد.
captcha