القاء فرهنگ درست به کودکان در قالب ساخت انیمیشن‌های ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 3651650
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶

القاء فرهنگ درست به کودکان در قالب ساخت انیمیشن‌های ایرانی ـ اسلامی

گروه فرهنگی: کارگردان شرکت آریا صنعت تخیل با اشاره به سوء‌استفاده از خامی کودکان و تزریق اعتقادات غربی به آنان از طریق انیمیشن، گفت: ما با ساخت انیمیشن و موشن گراف‎هایی با مضمون ایرانی ـ اسلامی از جمله ناسور، رستم و سهراب، پهلوان پنبه و ... فرهنگ درست را به کودکان القاء خواهیم کرد.

داریوش دالوند، از مؤسسان شرکت آریا صنعت تخیل بروجرد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به این‌که بروجرد پایتخت انیمینشن کشور است، گفت: با توجه به گسترش روزافزون شبکه‎های اجتماعی در فضای مجازی و اثرگذاری بسیار عمیق آنها در زندگی رومزه، انیمیشن بسیار می‎تواند مؤثر باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از خامی کودکان سوء‌استفاده می‎کنند و انیمیشنی با تفکر و عقیده غربی ـ یهودی به خورد آنان می‌دهند و با داستانی هیجان‌انگیز آنان را وادار به اطاعت از این عقیده می‌کنند.
دالوند با بیان این‌که مسئله اینجاست که بیشتر انیمیشن‌ها جزو تولیدات ایرانی نیست، اضافه کرد: ما با ساخت انیمیشن و موشن گراف‎هایی با مضمون ایرانی ـ اسلامی از جمله ناسور، رستم و سهراب، پهلوان پنبه و ... فرهنگ درست را به کودکان القاء خواهیم کرد.
لازم به ذکر است: آنچه پژوهش‌ها آشکار می‌سازد این است که درصد بالایی از کودکان مدت زمانی بیش از زمان حضور در مدرسه و خانواده را در دنیای فیلم و کارتون سپری می‌کنند، نظارت والدین بر تماشا این کارتون‎ها و نظارت مسئولین بر ورود این فیلم‌ها و حمایت از انیمیشن‌سازان برجسته کشور بر جلوگیری از غالب شدن فرهنگ بیگانه به کودکان کمک می‎کند.
captcha