دومین سوگواره‌ عاشورایی «نذر شکوفه‌های سیب» در صومعه‌سرا
کد خبر: 3652007
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴

دومین سوگواره‌ عاشورایی «نذر شکوفه‌های سیب» در صومعه‌سرا

گروه فرهنگی: دومین سوگواره‌ عاشورایی «نذر شکوفه‌های سیب» در مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اسفندیار ضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان دیروز در آیین برگزاری دومین سوگواره‌ عاشورایی «نذر شکوفه‌های سیب» که در مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن قدردانی از همراهی مسئولان و تلاش‌های همکاران در برگزاری این ویژه‌برنامه گفت: پیش از 18 سالگی زمان شکل‌گیری شخصیت کودک است و از این رو می بایست از دوران ‌کودکی استفاده‌ کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان افزود: برای ایجاد فرصت‌های لازم در مسیر بالندگی شخصیت و هم‌چنین انتقال مهارت‌های اساسی زندگی به کودکان گام‌های لازم را برداشت.

 ضیائی به رسالت‌های والدین، مربیان و مسئولان در ارتقای جایگاه کودک اشاره و با بیان این‌که نام نیک، بسترسازی برای بهره‌گیری کودک از فرصت‌کودکی و هم‌چنین رعایت حقوق شهروندی کودکان از اولویت‌ها است، تصریح‌کرد: چنان‌چه آموزه‌های درست را به فرزندان‌مان ارایه ‌دهیم، در شکل‌گیری شخصیت و در رشد همه‌جانبه آنان به درستی عمل کرده‌ایم.

این مسئول فرهنگی در این میان به فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سایت کودک و نوجوان مرکز صومعه‌سرا برهمین اساس صورت‌گرفته و در آینده نیز با همراهی مسوولان و همکاری دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه‌کودک و نوجوان، به حرکت رو به رشد خود ادامه خواهیم داد.

علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه سرا نیز در این مراسم به جایگاه والای کودکان اشاره و تصریح‌ کرد: کودکان پایه و اساس توسعه جامعه هستند.

فرماندار صومعه سرا با تاکید بر نقش کودکان بعنوان آینده  سازان جامعه گفت: تلاش برای عمق‌بخشی به فکر و اندیشه آنان می تواند تاثیر شگرفی را به دنبال داشته باشد.

وی در همین زمینه مکتب عاشورا را مورد توجه قرارداد و با بیان این که نقش‌آفرینان اصلی این مکتب جوانانی هستند که به درستی پرورش یافته‌اند، گفت: برای ایجاد چنین نگرشی باید از خودمان شروع کنیم تا تاثیرگذاری لازم را بر مخاطب داشته‌باشیم.

این مسئول استانی برهمین اساس نقش ارزش‌مند کانون را یادآور شد و با تبیین این موضوع که  فراهم ‌کردن زمینه پایدارسازی صداقت، پاکی و راستگویی دوران کودکی، از نتایج مثبت فعالیت این مجموعه فرهنگی است،بر ضرورت همراهی همه افراد جامعه با فعالیت‌های کانون تاکیدکرد.

تبیین جایگاه والدین در پرورش کودکان، از دیگر محورهای سخنان فتح‌اللهی بود و وی در همین ارتباط تاکیدکرد: بایستی خوب باشیم تا بتوانیم کودکان خوبی را تربیت کنیم.

یادآور می شود، در ادامه این ویژه‌برنامه که با شرکت بیش از 50 عضو کودک، نوجوان و خانواده‌ها صورت‌گرفت، اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا به دکلمه‌خوانی، معرفی شخصیت حضرت رقیه(س) و نی نوازی پرداختند.

پرده‌خوانی وقایع عاشورا، اجرای سرود اعضای کودک و نوجوان و مداحی عضو برگزیده کانون صومعه‌سرا از دیگر برنامه‌های دومین سوگواره« نذر شکوفه‌های سیب» به شمار می رفت.

captcha