اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی ابزار هنر را جدی بگیرد
کد خبر: 3652076
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی ابزار هنر را جدی بگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی بخشی از مسیر حرکتی خود را به سمت فعالیت‌های هنری با استفاده از مضامین قرآنی هدایت کند، امروز بهره‌گیری از ابزار هنر با استفاده از مفاهیم قرآنی در گسترش فرهنگ قرآنی مهم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 20 مهرماه در انتخابات مجمع عمومی مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی استان مرکزی که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد گفت: امیدواریم با تشکیل مجمع عمومی مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی هم افزایی بهینه و مثبت بین مؤسسات شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: با تشکیل مجمع عمومی مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی فعالیت در این بخش پایدارتر انجام می‌شود، فارغ از نتیجه انتخابات مجمع، هدف از مدغم شدن مؤسسات این است که در حوزه قرآن حرکت منسجم‌تر و پویاتر صورت گیرد.
شریفی ادامه داد: اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی بخشی از مسیر حرکتی خود را به سمت فعالیت‌های هنری با استفاده از مضامین قرآنی هدایت کند، امروز بهره‌گیری از ابزار هنر با استفاده از مفاهیم قرآنی در گسترش فرهنگ قرآنی مهم است.
به گزارش ایکنا؛ حبیب‌الله عزیزی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه استان قم و ناظر برگزاری انتخابات در استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تشکیل اتحادیه مشترک باید سرآغاز موفقیت و تحول در حوزه قرآن استان باشد. اتحادیه هویتی مستقل و غیر دولتی دارد و می‌تواند در سه حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج و پژوهش وارد عمل شود.
وی ادامه داد: پیش از این فعالیت اتحادیه در حوزه آموزش یا تبلیغ و ترویج خلاصه می‌شد متاسفانه در زمینه پژوهش شاهد کم کاری‌هایی هستیم. در جامعه شاهد تحلیل آمار و ارقام در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم اما در جامعه قرآنی عدد و ارقام نداریم چه برسد به اینکه بتوانیم روی رفتارها و فعالیت‌های قرآنی تحلیل ارائه دهیم. امیدواریم با ادغام مؤسسات و تشکل‌های قرآنی گاهی مؤثر در حوزه پژوهش قرآنی برداریم.
captcha