مرحله کشوری جشنواره قرآن پیام نور برگزار می‌شود + اسامی داوران
کد خبر: 3652085
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
22 تا 24 مهر؛

مرحله کشوری جشنواره قرآن پیام نور برگزار می‌شود + اسامی داوران

گروه مسابقات: مرحله کشوری بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور طی روزهای 22 تا 24 مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مرحله کشوری بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور از روز شنبه 22 مهر ماه در مشهد مقدس آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
بر همین اساس در این دوره از مسابقات مجموعاً 250 نفر از برگزیدگان قرآنی 31 استان کشور حضور دارند و نفرات برتر آنها به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که آذرماه در مشهد برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.
بر اساس این گزارش این جشنواره در مراحل مقدماتی(سطح مراکز) و استانی(سطح 31 استان) در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری و در 33 رشته برگزار شده است.
برگزیدگان بخش آوایی جهت شرکت در مرحله نهایی جشنواره و برگزیدگان دیگر بخش‌ها جهت تقدیر و دریافت جوایز خود در مشهد مقدس حضور خواهند داشت.
در بخش آوایی 123 دانشجوی خانم و 91 دانشجوی آقا جهت شرکت در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء به رقابت خواهند پرداخت.
بر همین اساس در این دوره از مسابقات مجموعاً 11 داور ممتاز کشوری  و بین‌المللی در دو بخش بانوان و آقایان امر قضاوت رقابت‌ها را برعهده دارند که در بخش آقایان شش داور و در بخش بانوان نیز پنج داور حضور دارند.
در بخش حسن حفظ مهدی حسنی، در بخش تجوید محمدجواد پناهی، در بخش صوت وحید مجتهدزاده و محمدجواد کاشفی، در بخش لحن حمید شاکرنژاد و در بخش وقف و ابتدا سیدجواد سادات فاطمی مسابقات را داوری می‌کنند.
همچنین در بخش بانوان نیز زهرا افخمی در حسن حفظ، رشیدی در بخش تجوید، راحله اسکندری در بخش صوت، فهیمه موسوی‌نیا در بخش لحن و مریم خطیب در بخش وقف و ابتدا به عنوان داور مسابقات معرفی شده‌اند.
بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء قرآن کریم برگزار می‌شود.
captcha