شبکه نمایش خانگی، فرصتی برای دیده‌شدن فیلم‌های دفاع‌مقدسی
کد خبر: 3652112
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲

شبکه نمایش خانگی، فرصتی برای دیده‌شدن فیلم‌های دفاع‌مقدسی

گروه هنر: پخش آثار دفاع‌مقدسی در شبکه نمایش خانگی فرصتی به فیلم‌های این حوزه می‌دهد که هم دیده شوند و هم درآمد اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی از چهارم مهرماه در شبکه نمایش خانگی پخش شد. این فیلم دفاع مقدسی که در جشنواره سال گذشته (95) توانست تحسین بسیاری را برانگیزد، متاسفانه همانند بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدسی، در گیشه نتوانست آنچنان که باید، موفق باشد. در همین رابطه عده‌ای به غلط نتیجه‌گیری کردند که این قبیل آثار دیگر مخاطب و بیننده ندارد، اما فروش خوب این فیلم در شبکه نمایش خانگی، بار دیگر نشان داد که در صورت معرفی صحیح، فیلم‌های ارزشی هم تماشاگر فراوانی خواهند داشت.

البته نکته‌ای دیگر نیز در همین رابطه وجود دارد و این‌که مخاطب اصلی امروز سینمای ایران به قشر خاصی مختص شده که عموماً از فیلم‌های اجتماعی یا طنز استقبال می‌کنند، اما بخش عمده‌ای از مردم این روزها کمتر به سینما می‌روند، چون تصورشان این است اکثر فیلم‌ها برای دیده شدن به همراه خانواده، آنچنان که باید لذت بخش نیستند.

این تصور اگر به واسطه تبلیغات درست از بین رود متوجه خواهیم شد تماشاگر چگونه از آثار مربوطه استقبال خواهد کرد. نکته دیگر این‌که استقبال مردم از فیلم‌هایی نظیر «ویلایی‌ها» در شبکه نمایش خانگی این نکته را نشان می‌دهد که قشر زیادی از مردم توانایی هزینه کردن برای رفتن به سینما را ندارند. برای مثال یک خانواده 4 نفره برای دیدن یک فیلم با حساب هزینه‌های جانبی حدود  70 - 80 هزار تومان مجبور است هزینه کند، برای همین این موضوع باعث می‌شود تا مردم برای دیدن فیلم‌های مورد نظرشان در انتظار پخش آن کار در شبکه نمایش خانگی باشند.

سخن پایانی این‌که، اگر پتانسیل شبکه نمایش خانگی برای دیدن شدن آثار ارزشی بیشتر از سینما نباشد، کمتر هم نیست، برای همین با پخش گسترده فیلم‌هایی نظیر «ویلایی‌ها» این امکان را فراهم آوریم تا آثار مربوطه به شکل بهتری دیده شود.
captcha