باید به دنبال تأمین اعتبارات پایدار باشیم
کد خبر: 3652116
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹

باید به دنبال تأمین اعتبارات پایدار باشیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی گفت: بودجه اختصاص داده‌شده در چند سال اخیر ثابت نبوده است و در برخی مواقع بودجه پرداخت‌شده نیاز فرهنگی و قرآنی کنید کشور را برآورده نمی‌کرد به همین سبب ضروری است به دنبال اعتبارات پایدار باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از قزوین عباس انجم شعاع، معاون فرهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولیفقیه برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب در بخش نخبه پروری افراد شاخص زیادی نداشتیم اما این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ندارد بسیاری در رشتههای حفظ و قرائت چه در کشور و چه در جایگاه بین‌المللی مقام‌های فراوانی را اخذ کردهاند.
انجم شعاع با اشاره به جلساتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد سندی به دست آمد به نام سند توسعه فرهنگ قرآنی کشور که در آن در موضوعات قرآنی به‌صورت توصیفی مطرح‌شده است، افزود: تصمیماتی که در این صورت گرفته می‌شود به‌منزله قانون و مصوبات مجلس بوده فقط لازم‌الاجراست.
وی عنوان کرد: از سال ۹۰ ۳۷۵۰ میلیارد که برابر ۵ درصد است سالیانه دستگاه‌ها باید  به‌عنوان بودجه فرهنگی قرآنی این در حالی است که سال ۹۱ تنها سال ۹۸ میلیارد سال ۹۲ ۲۵ میلیارد سال ۹۳ ۸۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعلق گرفت.
معاون فرهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی ادامه داد: در سال ۹۴ اطلاع داده شد بهترین درگیری‌های پیش‌آمده در برجام قادر به پرداخت بودجه نیست و همچنین در سال ۹۵ تنها ۱۰ میلیارد از این بودجه محقق شد که قطعاً این آبله برای اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سراسر کشور رقمی ناچیز است.
انجم شعاع گفت:  بودجه در سال ۹۶ ۲۰۰ میلیارد بررسی شد که تنها ۱۰۰ میلیارد تومان آن به‌عنوان بودجه پرداخت میشود.
وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص داده‌شده در چند سال اخیر ثابت نبوده، اظهار کرد: در برخی مواقع بودجه پرداخت‌شده نیاز فرهنگی و قرآنی کنید کشور را برآورده نمی‌کرد به همین سبب ضروری است به دنبال اعتبارات پایدار باشیم.
معاون فرهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی ادامه داد:  در پایان هرسال استان‌ها سطح‌بندی می‌شود استان قزوین با حضور استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران، قم و مشهد رتبه بسیار خوبی در کل کشور دارد.
انجم شعاع بیان کرد:  طبق فرموده مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم داستان ۱۴۱۴ در کل کشور تربیت شود این در حالی است که تا سال ۱۴۰۴ یک‌سوم از این تعداد باید تربیت شوند و سهم استان قزوین تا پایان برنامه ۱۴۰۴ تربیت ۱۵۰ هزار حافظ است.
captcha