زمینه مساعد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان میانمار/ انتظار 200هزار نفر پشت مرزها
کد خبر: 3652151
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
رئیس جمعیت ‌هلال‌احمر ایران در دیدار با همتای بنگلادشی خود عنوان کرد:

زمینه مساعد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان میانمار/ انتظار 200هزار نفر پشت مرزها

گروه جامعه: رئیس جمعیت هلال احمر ایران با قدردانی از همکاری صمیمانه جمعیت هلال احمر بنگلادش، تصریح کرد: با توجه به همکاری جمعیت هلال احمر بنگلادش، کمک‌های بشردوستانه برای پناهجویان میانماری سریع‌تر و بهتر در اختیار پناهندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ایران، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان که برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار به کشور بنگلادش سفر کرده است، در دیدار با همتای بنگلادشی خود، گفت: بسیار خرسندم اولین سفر برون مرزی ام به کشور دوست و برادر بنگلادش بوده است.

پیوندی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف جمعیت هلال احمر، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف عالیه جمعیت هلال احمر وظیفه خود می‌داند به همه ملل، به خصوص مسلمانان کمک کند.

وی با قدردانی از همکاری صمیمانه جمعیت هلال احمر بنگلادش، تصریح کرد: با توجه به همکاری جمعیت هلال احمر بنگلادش، کمک‌های بشردوستانه برای پناهجویان میانماری سریع‌تر و بهتر در اختیار پناهندگان قرار گرفته است.

زمینه مساعتی برای ارسال کمک های بشردوستانه فراهم است

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه تاکید کرد: با توجه به رابطه نزدیک و بسیار خوب جمعیت‌ های ملی ایران و بنگلادش و سوابق همکاری های مشترک؛ زمینه مساعدی برای ارسال راحت‌تر، مطمئن‌تر و سریع‌تر محموله کمک های بشردوستانه فراهم است.

وی ضمن ابراز تاسف و تاثر از وضعیت پناهندگان مسلمان میانماری ادامه داد: در بازدیدی که از منطقه صفر مرزی داشتیم، صحنه‌های ناراحت کننده‌ای را مشاهده کردم که جای تاسف و تاثر دارد.

کمک های بشردوستانه بیشتری برای پناهجویان ارسال می شود

پیوندی درباره ارسال کمک های بشردوستانه از سوی هلال احمر ایران، گفت: یکصد تن لوازم ضروری از قبیل چادر، زیرانداز و مواد غذایی، اقلام دارویی و... ارسال شده و امیدواریم بتوانیم کمک‌های بیشتری را برای پناهجویان ارسال کنیم.

وی افزود: با توجه به نیاز به مراکز درمانی در نقطه صفر مرزی، آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی و کمپ‌های درمانی برای ارائه خدمات مناسب به پناهجویان مسلمان میانماری وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر ایران معین دولت در امداد و نجات است، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر ایران قریب به صد سال قدمت دارد و با توجه به حوادث زیادی که داشتیم هلال احمر ایران بسیار بزرگ، فعال و قوی در عرصه ملی و بین المللی است.

فعالیت های بین المللی ایران در زمینه بهداشت و درمان در 14 کشور آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های گسترده هلال احمر ایران اظهارداشت: در بخش پاسخگویی به سوانح، بهداشت درمان و توانبخشی، امداد و نجات، آموزش، جوانان و تولید اقلام امدادی همچون چادر، پتو و بسته کمک‌های اولیه، تولید دارو و تجهیزات پزشکی توانسته ایم فعالیت های خوب و چشمگیری را انجام دهیم.

وی با بیان اقدامات بین‌المللی جمعیت هلال احمر ایران، تاکید کرد: علاوه بر فعالیت های داخلی، فعالیت‌های بین‌المللی ایران در زمینه بهداشت و درمان در 14 کشور آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی در حال انجام است.

پیوندی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع داوطلبان هلال احمر بنگلادش، بیان کرد: جمعیت هلال احمر ایران دارای دو میلیون داوطلب است و براساس تعامل موثر و نزدیک با مردم فعالیت می‌کند.

حافظ احمد مظوم دار رئیس جمعیت هلال احمر بنگلادش نیز در این دیدار با اشاره به سوابق همکاریهای بسیار خوب با جمعیت هلال احمر ایران، گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از احترام و توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و برای کمک به مردم میانمار و روهینگیا از جمعیتهای پیشرو بوده است و امیدواریم همکاریها بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اتفاق میانمار یک مسئله بین المللی تلقی میشود و دولت و جمعیت هلال احمر بنگلادش با وجود مشکلات اقتصادی، با حداکثر توان و امکانات به پناهندگان میانماری خدمت ارائه میکند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر بنگلادش، در حال حاضر بیش از 700هزار نفر در اردوگاههای بنگلادش پناه گرفته و بیش از 200هزار نفر هم در پشت مرزها منتظر ورود به اردوگاهها هستند.

منتظر ورود گروه های بشردوست برای تامین و ارسال غذا و دارو هستیم

مظوم دار با تاکید بر اینکه انتظار داریم افراد و گروههای بیشتری برای تامین و ارسال غذا، آب، دارو و درمان به منطقه بیایند، عنوان کرد:پاسخگویی به این بحران بین المللی مستلزم تلاش و فعالیت بیشتر جمعیت های ملی است.

وی با بیان توانمندیهای ایران در زمینههای مختلف، اضافه کرد: توانمندیهای جمعیت هلال احمر ایران را دیدهام. در زمینههای مختلف بسیار فعال و توانمند هستند و در زمینه کمک به پناهندگان میانمار هم بسیار خوب و توانمند با ما همکاری می کنند.

تلاش برای تحصیل کودکان پناهنده میانماری در بنگلادش

رئیس جمعیت هلال احمر بنگلادش تاکید کرد: امیدواریم کلینیکها و بیمارستانها دایر شود و حتی بتوانیم در زمینه تحصیلات هم اقداماتی را برای کودکان میانمار انجام دهیم.

مظوم دار در پایان ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از همکاری با جمعیت هلال احمر ایران، خاطرنشان کرد: زمینه مساعدی برای همکاریهای بیشتر فراهم است.

captcha