راهبرد قرآن در مقابل اتهام زنی‎ و شایعه، نقل نکردن آن است
کد خبر: 3652176
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
امام جمعه قم:

راهبرد قرآن در مقابل اتهام زنی‎ و شایعه، نقل نکردن آن است

گروه اجتماعی: امام جمعه قم با اشاره به اتهام زنی‎ و تهمت علیه مسئولان نظام، به راهبرد قرآن اشاره و تاکید کرد: اعتراض به اتهام زنندگان و نقل نکردن این اتهامات و شایعات راهبرد قرآن برای مومنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز 21 مهرماه در مراسم نماز جمعه این هفته قم گفت: روز گذشته، بیستم مهرماه شهر مقدس قم میزبان 8 شهید گمنام در زمین و مشهور در ملکوت اعلی بود که سه تن از این شهدا در مدرسه علمیه معصومیه و مابقی در مناطق دیگر مدفون می شوند؛ وقتی انسان جان خود را با خدا معامله می کند این چنین محبوب و عزتمند شده و به مقامات عالی می‎رسد.
وی افزود: بیست و دوم مهرماه روز جهانی استاندارد است؛ استانداردکردن بر کالاها بر مبنای علم و فناوری است و در پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد؛ استاندارد هم به نفع مصرف کننده است و به تولید کنندگان کمک می‎کند.
امام جمعه قم یادآورشد: بیست وسوم مهرماه همزمان با سالروز شهادت شهید محراب آیت‎الله اشرفی اصفهانی است؛ امام از ایشان به عنوان کسی که دارای صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب است یاد فرمودند.
وی گفت: این روز همچنین روز جهانی عصای سفید است؛ عصای سفید در دست روشندلان پرچم استقلال روشندل است؛ روز نابینایان روز ترحم نیست بلکه به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان است؛ هدف از این نامگذاری آموختن تعامل با روشندلان است؛ روشندلان عزیز شهروندانی با حقوق برابر هستند که باید به سان دیگران از حقوق خود بهره مند شوند.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زین العابدین(ع) گفت:  امام باقر)ع) از قول پدربزرگوراشان فرمودند که با 5 طبقه از مردم مصاحبت نکن که یکی از این افراد، فاسقان هستند که این افراد تو را به یک لقمه می‎فروشند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآورشد: اولین فضای آموزشی کودکان، منزل است ولی وقتی کودکان وارد مدرسه شدند، فضای آموزشی و تربیتی جدیدی برای آنها شکل می‎گیرد؛ بدیهی است که هماهنگی بین این دو فضا رشد و تربیت فرزندان را به دنبال دارد.
وی با اشاره روز غذا گفت: ملت عزیز و سربلند ایران با امکانات طبیعی و استعدادهای خدادادی خود نباید به خاطر تغذیه و تهیه مواد غذایی خود به دیگر کشورها نیازمند شوند؛ این مساله نیازمند تدبیر است.
وی با اشاره به اتهام زنی‎های اخیر در فضای مجازی علیه مسئولان نظام گفت: اتهام زنی از گناهان بسیار بزرگ است؛ امام صادق(ع) فرمودند که وقتی کسی مومنی برادر خود را متهم می‎کند ایمان در قلب او ذوب می شود؛ کسی که دین دارد، اهل تهمت نیست.
سعیدی بیان کرد: پادزهر این رذیله اخلاقی، نقل نکردن شایعات است؛ شایعه افکنان این سخنان را نقل می‎کنند؛ انسان نباید هرچه شنید را برای دیگران نقل کند؛ خداوند در سوره نور وظیفه مومنان را نسبت به این افراد مشخص کرده و فرموده است که چرا هنگامی که تهمت را می شنوند گمان خیر نبردند؟ قرآن بر لزوم مقابله با تهمت زنان تاکید دارد.
وی گفت: اوایل انقلاب دشمنان این مردم، بازوان ولایت و ولی فقیه و نظام نوپای انقلاب اسلامی را با ترور فیزیکی را از جامعه گرفتند؛ نقشه کنونی کینه توزان و بدخواهان نظام و مردم آن است که نهادها و شخصیت‎های موجود خدمت‎گزار و حامی ولایت را با اتهامات واهی بی حیثیت کنند و سخنان رئیس جمهوری روانی آمریکا نیز در همین ارتباط است.
وی تصریح کرد: آنها می‎خواهند سپاه غیرتمند ما را با تهمت و افترا با بدبینی مواجه کنند؛ همچنین می‎خواهند که شخصیت‎های ارزشمند و مقاوم در مقابل مفسدان و فتنه گران را با این ترفند متهم کنند.
امام جمعه قم یادآورشد: سپاه خار چشم استکبار و گروه‎های تکفیری و استخوان در گلوی دشمنان اسلام است ولی دشمنان سعی می‎کنند با تروریستی خطاب کردن سپاه با آن مقابله کنند.
وی گفت: به حمدالله در چند روز اخیر شاهد دفاع جانانه مسئولان نظام از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم ولی باید بدانیم که هدف نهایی از این اتهامات آسیب زدن به نظام اسلامی است ولی ما به امر خداوند در قرآن و روایات که عاقبت طاغوت شکسته خورده و نور خدا متجلی خواهد شد ایمان داریم و باور داریم که این نظام به ظهور حضرت ولی عصر(عج) منتهی خواهد شد.
سعیدی بیان کرد: تمام تلاش ما برای نابودی کافران و متجاوزان که انسان های مظلوم را به آوارگی و مرگ کشاندند است؛ نیروهای نظام ما با آمادگی کامل با زعامت فرماندهی کل قوا برای نابودی شما لحظه شماری می‎کنند.
captcha