قرآن به وسیله پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) تفسیر می‌شود
کد خبر: 3652194
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

قرآن به وسیله پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) تفسیر می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد: آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه قرآن کریم به فرموده خداوند هدایتگر است، گفت: آیات قرآن کریم را می‌توان از اعمال، روایات، علوم ائمه اطهار(ع) تفسیر کرد؛ قرآن مجید گنج است و اهل‌بیت(ع) قرآن مجسم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه‌های نمازجمعه امروز 21 مهرماه اهواز با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند ما را به تقوا و وحدت و رسیدگی به نزدیکان امر فرموده است.

وی با اشاره به ایام شهادت امام سجاد(ع) گفت: قرآن کریم به فرموده خداوند هدایتگر است و آیات آن را می‌توان از اعمال و روایات ائمه اطهار(ع) تفسیر کرد؛ قرآن مجید گنج است و اهل‌بیت(ع) قرآن مجسم هستند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به همه پرسی در کردستان عراق گفت: این کار صحیح نیست و در حقیقت یک توطئه اسراییلی با حمایت آمریکا و اجرای آقای بارزانی بود. این کار به نفع ملت عراق و مردم کرد نیست و فقط به نفع اسراییل است. از همکاری سه کشور عراق، ایران و ترکیه استقبال می‌کنیم که در برابر این توطئه اسراییلی ایستادند. اتحاد این سه کشور می‌تواند کارساز باشد. از همه کشورهای دنیا قدردانی می‌کنیم که این موضوع را محکوم کردند به جز اسراییل که از آن حمایت کرد. اکنون به مردم کرد عراق می‌گویم که در بین آنها علما و فرهیختگان هستند، خودشان گام بردارند و به این فتنه اسراییلی خاتمه دهند و مصلحت مردم کرد عراق را به خاطر اسراییل از بین نبرند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه رییس جمهور آمریکا و دستیارانش تهدید کردند که ارگان مقدس و مبارک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست اعلام کنند، افزود: از مردم این کشورهای عراق، سوریه، افغانستان درباره سپاه بپرسید، همه آنها سپاه را مبارک می‌دانند؛ سپاه به گردن دنیا خیلی حق دارد. همه کشورهای دنیا از فتنه داعش در خطر هستند و فقط سپاه توانست ضربه محکمی به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر آنها وارد کند. اگر این حرکت ابلهانه از آمریکا سر بزند نه تنها از ملت ایران بلکه از سایر ملتها هم مشت محکمی دریافت خواهند کرد.

وی ضمن تقدیر از مواضع کشورهای 5+1 به غیر از آمریکا در حمایت از جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا راه خود را انتخاب کرده است؛ آنقدر کارهای احمقانه از رییس جمهور آمریکا سر می‌زند که نیازی نیست ما چیزی بگوییم.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: ما در کشور خود هیئت نظارت بر برجام داریم که متشکل از قوای سه گانه و شورای امنیت ملی و ... است؛ این هیئت در این موقعیت خاص مسئولیت سنگینی دارند و باید در این مقطع خاص دقیق و هوشیار باشیم و مصالح ملت ایران را با قدرت و حکمت حفظ کنیم. ما هم در کنار آنها هستیم و ان‌شاالله با اتخاذ تصمیمات عاقلانه بر حسب رهنمودهای رهبر عزیز بتوانیم از این مقطع عبور و مصالح ملت ایران را تضمین کنیم و ان‌شالله پیروزمندانه از آن خارج شویم.

captcha