ایجاد جذابیت در محتواسازی قرآنی نیاز امروز جامعه
کد خبر: 3652260
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

ایجاد جذابیت در محتواسازی قرآنی نیاز امروز جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت برگزاری آموزش‌های مستقیم قرآنی، گفت: ایجاد جذابیت در محتواسازی قرآنی برای آموزش‌ مفاهیم قرآنی از نیازهای جامعه امروز است.

آیت‌اله ممیز، عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران با اشاره به ضرورت خلاقیت در فعالیت‌های قرآنی موسسات و خانه‌های قرآنی، گفت: همه مراکز و موسسات و خانه‌های  قرآنی باید از  تفکر و باورهای سنتی درباره قرآن خارج شده و کلاس‌های قرآنی را با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی جاذبه ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید به این فهم از قرآن برسند که قرآن ویژه مناسک و مراسم خاص نیست، افزود: متاسفانه این خیلی دردناک است که وقتی ندای قرآن از جایی شنیده می‌شود اینگونه به اذهان متبادر می‌شود که شخصی دار فانی را وداع گفته است.
ضرورت اصلاح پایه فکری افراد نسبت به بهره‌برداری از قرآن
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نباید بهر‌ه‌گیری از کتاب الهی و مفاهیم قرآنی در حد آرامگاه‌ها تنزل یابد، تصریح کرد: قرآن برای زنده‌ها است و باید پایه فکری افراد نسبت به بهره‌برداری از قرآن اصلاح شود.
وی افزود: باید علاوه بر بهره‌گیری از آموزش‌های مستقیم قرآنی همچون؛ روخوانی، روانخوانی، حفظ و... از آموزش‌ مفاهیم قرآنی همچون قرآن در تعلیم و تربیت، قرآن در فعالیت‌های تجاری و... بهره گرفت و این مستلزم ایجاد جذابیت در محتواسازی قرآنی است.
ممیز با بیان اینکه محتوای قرآن ثابت است و برای بهره‌گیری از مفاهیم آن نیاز است در قالب‌های متنوع و خلاقانه و امروزی با رعایت حوصله مخاطبان عرضه شود، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم مخاطبان را در فیلم‌های یک دقیقه‌ای و دو دقیقه‌ای به صورت رایگان جذب کنیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم فیلم‌های یک‌ساعته هم تهیه و به فروش برسانیم.
ایجاد جذابیت در محتواسازی قرآنی نیاز امروز جامعه
شیوه بیان؛ مشکل ترویج مفاهیم قرآنی 
وی با تاکید بر اینکه مشکل ترویج مفاهیم قرآنی را باید در نوع بیان جستجو کرد نه در مخاطب، ادامه داد:  ساخت ویدئو، فیلم داستانی، نمایشنامه و دیگر قالب‌های فرهنگی از روش‌های ترویج مفاهیم قرآنی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه باید مردم را به غیر از زبان و با رفتار جذب کنیم، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی مفید است اما در این روش تنها بخشی از جامعه جذب ‌می‌شوند و برای فراگیر شدن آموزش‌های قرآنی نیازمند به‌کارگیری روش‌های گوناگون هستیم.
 باور نداشتن به درآمدهای قرآنی چالش موسسات قرآنی 
وی با بیان اینکه چالش برخی از موسسات را باید در باور نداشتن  مدیران موسسات در درآمدزا بودن فعالیت‌های قرآنی جستجو کرد، افزود: داشتن درآمد مالی در هر فعالیت شرعی نیاز است چرا که حکومت اسلامی برای ایجاد و استقرار نیازمند به درآمد دارد اما رعایت این نکته مهم است که اجازه ندهیم درآمد بر ما مسلط شود و ما را به بردگی بگیرد.
وی از خبرگزاری ایکنا که رسالت مهم انتشار اخبار قرآنی را برعهده دارد، تشکر  کرد و افزود: امروزه اخبار تازه‌ای از فعالیت‌های قرآنی در جامعه در خبرگزاری ایکنا منتشر می‌شود که نشان می‌دهد قرآن برای همه اعصار و دوران‌ها سخن تازه دارد.
ایجاد جذابیت در محتواسازی قرآنی نیاز امروز جامعه

captcha