ساخت نرم‌افزار «مستندسازی اسلام‌هراسی» در آمریکا
کد خبر: 3652359
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

ساخت نرم‌افزار «مستندسازی اسلام‌هراسی» در آمریکا

گروه بین‌الملل: گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی نرم‌افزار جدیدی را طراحی کرده‌اند که وقوع اسلام‌هراسی در دانشگاه را مستند و درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کند.

انگلیسی/ ساخت نرم‌افزار مستندسازی اسلام‌هراسی در دانشگاه آمریکاییبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری The Nation؛ حمزه باتلر، از اعضای انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی گفت: این نرم‌افزار با مستندسازی حوادث، به مردم نشان می‌دهد که اسلام‌هراسی تا چه اندازه در جامعه شیوع یافته است.

ایده ساخت این نرم‌افزار پس از حادثه تیراندازی و کشتار سه دانشجوی مسلمان شهر چپل هیل کارولینای شمالی  توسط همسایه 44 ساله در سال 2015، شکل گرفت.

عایشه فیصل، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی گفت: پس از کشته شدن این دانشجویان مسلمان، شنیدن سخنان ناشی از نفرتی که علیه مسلمانان گفته می‌شد، وحشتناک بود.

این تنها حمله‌ای نیست که علیه مسلمانان در چپل هیل صورت گرفته و می‌گیرد. با این حال چند ساعت پس از این حادثه تلخ، برخی از مردم با بیان اینکه «مسلمانان تروریست هستند»، کشتار این دانشجویان بی‌گناه را توجیه می‌کردند.

این نرم‌افزار که هنوز منتشر نشده، مورد حمایت مثلث تحقیقاتی کارولینای شمالی قرار گرفته و در وبسایت انجمن دانشجویان مسلمان دانشجویان قرار خواهد گرفت/.

 

 


captcha