برپایی چهارمین همایش سوگواره تعزیه علمدار کربلا در قزوین
کد خبر: 3652417
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

برپایی چهارمین همایش سوگواره تعزیه علمدار کربلا در قزوین

گروه فرهنگی: چهارمین همایش سوگواره تعزیه علمدار کربلا با اجرای تعزیه خوانان برجسته استان در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بیسن‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، چهارمین همایش سوگواره تعزیه علمدار کربلا توسط تعزیه خوانان استان قزوین به مدت ١٠ شب برگزار می‌شود.

در این سوگواره که از تاریخ ٢٠ الی ٣٠ مهرماه ١٣٩٦ راس ساعت ١٩:٣٠ آغاز شده گروه های تعزیه استان قزوین به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

اجرای تعزیه بریر همدانی به زبان فارسی در شب نخست با سرگورهی مرتضی زینعلی، تعزیه موسی ابن جعفر(ع) به زبان آذری با سرگروهی قربان صمدی، اجرای تعزیه حری ابن یزید ریاحی به زبان فارسی با سرگروهی جواد ملازینعلی از برنامه های این سوگواره تعزیه است.

در شب چهارم از این سوگواره تعزیه طفلان حضرت زینب(س) به زبان آذری و با سرگروهی اسد الله بیگدلی اجرا خواهد شد و تعزیه ذبح حضرت اسماعیل به زبان فارسی نیز توسط تیمی به هدایت حسن انبارلوئی روی صحنه می‌رود.

تعزیه حضرت فاطمه زهرا به زبان فارسی نیز از دیگر اجراهای این سوگواره تعزیه است که در شب ششم به سرگروهی حبیب اله موسی خانی اجرا می‌شود.

در شب هفتم از این سوگواره نیز تعزیه عمر بن عبدود به زبان فارسی با هدایت رضا ماله میر برای علاقمندان اجرا می‌شود.

شب هشتم از این سوگواره عاشورایی به اجرای تیمی به هدایت رحیم ایرانخواه به اجرای تعزیه جنگ صفین میگذرد و در شب نهم نیز علی شیخی به همراه تیمش تعزیه‌ای از پشیمانی یزید اجرا می‌کند.

در شب دهم نیز تعزیه حضرت قاسم به سرگروهی ابوالفضل عیوض خانی روی صحنه خواهد رفت و شب پایانی این سوگواره نیز با اجرای تعزیه امام حسین(ع) به زبان آذری باهدایت علمدار صالحی به اتمام می‌رسد.

این سوگواره عاشورایی در مکان ٢٠ کیلومتری جاده قزوین - رشت، حسینیه حضرت علی اصغر شهرک آقا بابا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، موسسه فرهنگی هنری تعزیه علمدار کربلا و دهیار و شورای اسلامی، هیئت امنا حسینیه حضرت علی اصغر(ع) و پایگاه بسیج و نیروی انتظامی شهرک آقا بابا اجرا می‌شود.
captcha