همراه با عمو مهربان در دل کویر
کد خبر: 3652440
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

همراه با عمو مهربان در دل کویر

گروه فرهنگی: مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان طبس گفت: مینی بوسی حاوی حدود هفت هزار جلد کتاب دارم که در روستاها برای امانت کتاب می‌روم.

محمد صفاری، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان طبس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به مدت ۱۰ سال است که در کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان شهرستان طبس مشغول به کار هستم و در روستاها به عمومهربان شهرت دارم.
وی افزود: مینی‌بوسی که به روستاها می‌برم حدود هفت هزار جلد کتاب دارد که همراه آن به 19 روستای استان  سر می‌زنم. روزانه به دو روستا می‌روم و  در این روستاها کتاب‌ها را به کودکان می‌دهم.
صفاری با بیان اینکه این کتابخانه سیار، 1450 عضو دختر و پسر دارد، اظهار کرد: در روستاها امانت کتاب و اجرای برنامه‌های کانون پرورش فکری را داریم. در فصل تابستان در مساجد برای کودکان برنامه اجرا می‌کنیم و در ایام سال تحصیلی در مدارس اجرای برنامه کرده و کتاب امانت می‌دهیم.
مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان  طبس تصریح کرد: قصه‌گویی، شعرخوانی، فعالیت‌های خلاق، درست‌کردن کاردستی، سفالگری، نقاشی، معرفی شخصیت‌ها، یازی و سرگرمی و روخوانی کتاب از جمله این برنامه‌ها است که برای کودکان اجرا می‌کنیم.
صفاری ادامه داد: سعی داریم در کتابی  را که برای معرفی به کودکان انتخاب می‌کنیم، در راستای دروس کودکان بوده تا کمکی برای آن‌ها باشد. در استان، 10 کتابخانه سیار روستایی مشغول به کار هستند و کار امانت کتاب در روستاها را انجام می‌دهند.
مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان  طبس بیان کرد: این کار برای روستاهای محروم خیلی ارزشمند است چرا که در روستاهای محروم، کودکان و نوجوانان هیچ‌گونه دسترسی به کتاب ندارند.
صفاری یادآور شد: توصیه می‌کنم هر فردی که توان دارد، این کار را انجام دهد چرا که این فعالیت، کم‌تر از ساختن مسجد نیست.
captcha