30 درصد خانه های قرآنی بجنورد نیازمند تجهیزات است
کد خبر: 3652661
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

30 درصد خانه های قرآنی بجنورد نیازمند تجهیزات است

گروه فعالیت های قرآنی: مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه اینکه 32 خانه قرآن در این شهرستان مجوز فعالیت داشته و همه خانه های قرآن فعال هستند، گفت: 30 درصد خانه های قرآنی بجنورد نیازمند تجهیزات است.

مجید باغانی مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد، در گفت و گو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، اخیرا 20 خانه قرآنی تجهیز شده و امکاناتی نظیر سیستم، میز و صندلی اداری، فایل، کمد و غیره خریداری و ارائه شد.
وی ادامه داد: اکنون 70 درصد از خانه های قرآن شهرستان بجنورد تجیهز و 30 درصد نیازمند تجهیز و امکانات است.
مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه از فعالیت 116 جلسه خانگی قرآن که در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان به ثبت رسیده است خبر داد و تصریح کرد: البته تعداد جلسات خانگی در محله ها و حواشی شهر بسیار بیشتر از عدد ذکر شده است.
باغانی اضافه کرد: 70 درصد جلسات خانگی قرآن کریم در بجنورد مربوط به خواهران است.  
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محور فعالیت موسسات قرآنی، برگزاری دوره های آموزشی، تبلیغی و ترویجی است، گفت: متاسفانه کار پژوهشی در زمینه قرآنی در بجنورد ضعیف است و باید در این راستا فعالان قرآنی بیشتر بکوشند.
وی افزود: خوشبختانه بر اساس تعداد مراجعه کنندگان به این نهاد، علاقمندان به فراگیری دوره های قرآنی بسیار زیادند و در صورت تامین اعتبار و تامین امکانات، دوره های بسیار خوبی با حضور حداکثری مردم برگزار می شود.
باغانی تصریح کرد: البته سازمان تبلیغات بجنورد در حد وسع خود برگزاری دوره های آموزشی قرآن را در اولویت برنامه ها قرار داده که امید است با همکاری ادارات و حمایت های بیشتر، این برنامه ها توسعه و ترویج یابد.
captcha