قانون «ترویج کتابت قرآن به خط ایرانی» عملیاتی می‌شود
کد خبر: 3652855
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
با ابلاغ رییس جمهور؛

قانون «ترویج کتابت قرآن به خط ایرانی» عملیاتی می‌شود

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون «ترویج کتاب قرآن به خط ایرانی» که از سوی رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده، عملیاتی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی که مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره بود در جلسه علنی روز چهارشنبه هشتم شهریورماه 1396 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 22 شهریورماه به تأیید شورای نگهبان رسید. این خبر مهم و مسرت‌بخش را دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 29 شهریورماه به دکتر روحانی رئیس جمهور ابلاغ کردند و در پی آن دکتر روحانی سوم مهرماه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و چنین مرقوم کردند: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی» که در جلسه علنی روز چهارشنبه هشتم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 22/6/96 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 5284/259 تاریخ 29/6/96 مجلس شورای اسلامی واصل شده، جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
براساس این گزارش؛ در تبصره این ماده واحده چنین آمده است؛ دولت مجاز است در جهت اجرای این قانون هر ساله از یارانه‌های موجود برای چاپ و نشر قرآن موردنظر به بخش‌های غیردولتی اعتباری اختصاص دهد.
احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این زمینه گفت: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه زودتر این قانون ابلاغی از سوی ریاست محترم جمهور و مصوبه مجلس شورای اسلامی را عملیاتی کرده و شاهد چاپ قرآن با کتابت سهل القرائه مفاخر ملی به ویژه مرحوم میرزا احمد نیریزی باشیم.
captcha