فعالیت 60 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان ملکان
کد خبر: 3652867
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
سلطانپور خبر داد:

فعالیت 60 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان ملکان

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان، گفت: از 120 مسجد موجود در این شهرستان حدود 60 مسجد دارای کانون‌های مساجد هستند و سیاست این اداره ایجاد کانون در همه مساجد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سعید سلطانپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان، امروز در جلسه مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: از 120 مسجد موجود در این شهرستان حدود 60 مسجد دارای کانون‌های مساجد هستند و سیاست این اداره ایجاد کانون در همه مساجد است.
وی، افزود: اداره ارشاد ملکان آماده است در مساجد کانون مساجد را راه اندازی کند و در این راستا از همکاری هیات امنا مساجد و جوانان علاقمند استقبال می‌کند.
سلطانپور، از فعالیت سه کانون مساجد در شهرستان ملکان بصورت تخصصی خبر داد و اظهار کرد: کانون مساجد مسجد جامع شهر ملکان، نسیم رحمت و اندیشه بایقوت در حوزه‌های قرآنی، حجاب و عفاف و کتاب فعالیت دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان، با بیان اینکه مدیریت 11 کانون مساجد در این شهرستان توسط بانوان اداره می شود اظهار کرد: کلاس‌های ازدواج زود هنگام و طلاق و پیشگیری از اعتیاد با استفاده از مشاورین مجرب در کانون روستاهای یولقونلوی قدیم و تازه قلعه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کانون‌های مساجد شهرستان ملکان علیرغم کمبود بودجه و با همکاری سایر گروه‌های فعال در مساجد وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.
سلطانپور، با بیان اینکه کانون‌های مساجد بعنوان ضد ویروس قوی در مقابل هجمه تهاجم فرهنگی غرب عمل می‌کنند، از همکاری خوب ائمه جماعات مساجد شهرها و روستای شهرستان ملکان  قدردانی کرد.
captcha