آموزش‌های قرآنی در كشور باید به‌صورت موازی رشد كند/ اهمیت ورود اتحادیه مدغم به تربیت قرا
کد خبر: 3653323
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
محمدی:‌

آموزش‌های قرآنی در كشور باید به‌صورت موازی رشد كند/ اهمیت ورود اتحادیه مدغم به تربیت قرا

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور با یادآوری اینكه هر مؤسسه‌ای بنا به توانمندی خود در بخشی از آموزش‌های قرآنی فعالیت می‌كند، گفت: مهم این است كه در كلان كشور این آموزش‌ها به صورت موازی بالا بیایند.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه آیا برنامه‌ای وجود دارد كه مؤسسات قرآنی در حوزه‌های مختلف قرائت نیز حضور گسترده‌ای همانند تربیت حافظان داشته باشند، گفت: قرار نیست تمام مؤسسات همه كار كنند؛ بالاخره مؤسسه‌ای در رشته حفظ قرآن توانمند است و تبدیل به قطب حفظ استان و كشور می‌شود.

وی با یادآوری اینكه مؤسسه‌ای مانند جامعه قاریان مشهد تبدیل به قطب اعزام قاریان به كل كشور می‌شود، افزود: این مسئله خوبی است و البته ما نمی‌توانیم به مؤسسات بگوییم كه در همه حوزه‌ها ورود كنند و هر كدام بستگی به سلیقه در یك بخش از فعالیت‌های قرآنی توانمندی پیدا می‌كند.

محمدی اظهار كرد:‌ مهم این است كه در كلان كشور این آموزش‌ها به صورت موازی بالا بیایند و این‌طور نشود كه در كل كشور به حوزه قرائت برسیم و از حفظ غافل شویم و یا برعكس و اگر برایند این فعالیت‌ها رشد كرد اتفاقات خوبی خواهد افتاد و به تمام كشور و استان‌های مختلف نیز تسری پیدا خواهد كرد.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور بیان كرد: هم‌اكنون در استان فارس نیز مؤسساتی وجود دارد كه در حوزه قرائت كار می‌كنند اما هنوز در مرحله ابتدایی هستند و تا رشد و بلوغشان فاصله زیای دارند و باید از این فرصت استفاده كنند و خلأ تربیت قاریان ملی و بین‌المللی را جبران كنند.

وی، لازمه این كار را دعوت از اساتید ملی و برگزاری همایش‌های مرتبط با خلأ آموزش‌های قرائت تخصیص دانست و گفت: تمام این مسائل می‌طلبد كه مسئولان و اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی بدان ورود كنند.

captcha