اربعین، حرکتی برای نشر تفکر شیعه است
کد خبر: 3653516
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

اربعین، حرکتی برای نشر تفکر شیعه است

گروه اجتماعی: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان هدف حرکت پیاده روی عظیم اربعین را آشنایی مردم با خضوع و خشوع اهل بیت علیها سلام دانست و بیان کرد: در این حرکت، نمادسازی برای نشر تفکر شیعه انجام می‌شود.

حجت الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان، معاون نهاد مقام معظم رهبری در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اظهار کرد: حرکت راهپیمایی اربعین یک نماد برای جهان‌سازی کردن تفکرات اهل بیت علیها سلام، در نظام جهانی امروز است که در قدم اول باعث خودسازی در شیعیان، دگرسازی و نهایتا گامی در جهت تعجیل ظهور امام زمان(عج) است.
وی با اشاره به تاثیرات این همایش در تقکرات غیرمسلمانان یادآور شد: شیعه‌سازی در حرکت اربعین با هدف آشنایی مردم با خضوع و خشوع اهل بیت علیها سلام  به ویژه امام حسین(ع)، امام حسن(ع) و بحث نمادسازی برای نشر تفکر شیعه انجام می‌گیرد.
افلاکیان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این حرکت عظیم نشر افکار زینبی بین بانوان شیعه است و راهپیمایی به آن معنا نیست که تنها آقایان حرکت کنند این اتفاقی همگانی بوده و فرهنگ‌سازی آن مختص افرادی با ملیت یا مذهب خاص نیست بلکه انسانی بوده و شامل همگان می‌شود .
معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: هر کسی که خود را مبلغ فرهنگ عاشورا می‌داند باید با داشتن نگاه اجماعی به دور از خواسته‌های متفرقه و منافع ملیتی باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این حرکت تمدن‌ساز و عظیم به طور مستقیم می‌تواند بازدارنده دشمنان از ستیزه‌جویی‌ها باشد.

captcha