غیرقابل‌ اعتماد بودن آمریکا به دنیا اثبات شد
کد خبر: 3653571
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان:

غیرقابل‌ اعتماد بودن آمریکا به دنیا اثبات شد

گروه سیاست و اقتصاد: مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با بیان اینکه غیرقابل‌ اعتماد بودن آمریکا به دنیا اثبات شد، گفت: هر جا پای منافع اقتصادی آمریکا در میان باشد، تمام چارچوب‌ها را به هم می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران بیان کرد: دولت جدید آمریکا، دولتی است که لابی صهیونیستی بر او حاکم بوده و لابی صهیونیستی هم انحصارطلب است و نمی‌خواهد منطقه آرامش داشته باشد.

وی افزود: ترامپ یک تاجر است و طبق محاسبات خود به این نتیجه رسید که اگر برجام به هم بخورد، از نظر مادی به نفع آنان است؛ چراکه از یک‌طرف از دولت‌های عرب جایزه خوبی خواهد گرفت و از طرفی دیگر، زمینه غارت شرکت‌های دنیا نیز فراهم می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با بیان اینکه ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه با هدف فروش سلاح بیشتر یکی دیگر از مقاصد ترامپ بود، اضافه کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا تحمل تعامل شرکت‌های اروپایی با ایران را نداشت و از اینکه زمینه سود بردن اقتصادی آمریکا از ایران فراهم نشد، برای وی امری غیرقابل‌ تحمل بود.

مهدی‌نژاد با اشاره به اعلام نظر مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا که فرمودده‌اند «با مذاکره مخالف نیستم؛ اما آمریکا قابل اعتماد نیست»، گفت: رهبرمان در این‌ ارتباط بارها هشدار داده بودند؛ اما نفس اینکه مذاکره کردیم، این است که غیرقابل‌ اعتماد بودن آمریکا هم به آنانی که در داخل کشور مصر به مذاکره بودند، آشکار و حقانیت فرموده مقام معظم رهبری به تمام دنیا به اثبات رسید.

وی تصریح کرد: اکنون همه دنیا به آمریکا به چشم یک شریک غیرقابل‌ اعتماد نگاه می‌کنند و اگر دیگران بخواهند با آمریکا مذاکره کنند، یاد قصه ایران می‌افتند که هر جا پای منافع اقتصاد آمریکا باشد، تمام چارچوب‌ها را به هم می‌زند و به هیچ چیز اعتنا نخواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه به تولیدات داخلی که از توصیه‌های مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: باید این فرموده جدی گرفته شود؛ چراکه با تکیه به اقتصاد اجانب به‌ جایی نخواهیم رسید.
captcha