ائمه جمعه بر مراجعه به موقع برای مفید بودن اقدامات درمانی تأکید کنند
کد خبر: 3653639
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳
قاسم‌زاده:

ائمه جمعه بر مراجعه به موقع برای مفید بودن اقدامات درمانی تأکید کنند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی جیرفت گفت: ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه بر مراجعه به موقع برای مفید بودن اقدامات درمانی تأکید کنند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، ایمان قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی جیرفت دیروز دوشنبه، 24 مهر در بازدید از مراکز بهداشتی جنوب استان کرمان گفت: ارائه خدمت به مناطق محروم و دورترین نقاط حوزه زیر پوشش دانشگاه اولویت نخست ما است و دهستان رمشک هم یک مرکز جامع خدمات سلامت نیمه‌تمام دارد.
وی با اشاره به اینکه آماده تکمیل و تجهیز این مرکز در کمترین زمان ممکن برای ارائه خدمات مناسب به مردم این منطقه هستیم، افزود: مرکز جامع خدمات سلامت حدود شش سال است که پیشرفت فیزیکی بیش از 98 درصد دارد، اما با ابراز تأسف هنوز برای تجهیز و ارائه خدمات مناسب بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل داده نشده است.
قاسم‌زاده با بیان اینکه این تأخیر مشکلاتی را برای مردم منطقه به دنبال داشته است، تصریح کرد: کمبودهایی به ویژه از نظر فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه، پانسیون پزشک و ... وجود دارد که با بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت رمشک برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی در ارائه خدمات بین مذاهب و قومیت‌ها وجود ندارد و به همه مناطق به یک اندازه توجه می‌شود، بیان کرد: وظیفه ما خدمات‌رسانی به تمام مردم به ویژه مناطق محروم است، اهالی رمشک سال‌ها در محرومیت قرار داشته‌اند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده است.
قاسم‌زاده با تأکید بر اینکه ما هم تلاش داریم، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این منطقه و سایر مناطق جنوب کرمان ارتقا یابد، عنوان کرد: با تجهیز و راه‌اندازی ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت رمشک اکثر خدمات مانند دندانپزشکی، آزمایشگاه و ... ارائه می‌شود که ما هم در این راستا به جد پیگیر هستیم تا این مرکز هر چه سریع‌تر تکمیل و تجهیز شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز درمان‌ بستر برای ارائه خدمات لازم در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: تلاش داریم، تابلوی زایمانی هم در همین مرکز آماده شود تا مردم خدمات لازم را دریافت کنند، امام جمعه باید در راستای تأمین نیروی بومی و ماندگار در منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جوانان منطقه توصیه کند که در رشته‌های گروه پزشکی تحصیل کنند تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان خود ارائه دهند.
قاسم‌زاده با تأکید بر ارتقای کمیت و کیفیت خدمات به ویژه در مناطق محروم اظهارکرد: با توجه به تحقیقاتی که در مرگ‌های ناشی از عقرب‌گزیدگی در منطقه صورت گرفته، بخش قابل توجهی از مراجعه‌های گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان درمان شده است و حدوداً تمام موارد منجر به فوت به دلیل خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام به مراکز اتفاق افتاده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی جیرفت با بیان اینکه لازم است، ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه بر مراجعه به موقع برای مفید بودن اقدامات درمانی تأکید کنند، تأکید کرد: بومی‌گرایی در انتخاب نیروی انسانی منطقه جنوب کرمان از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
captcha