5 آبان‌ماه؛ زمان مرحله استانی مسابقات مدهامتان در فارس/ رقابت 300 نفر
کد خبر: 3653808
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
امیدی به ایكنا خبر داد:

5 آبان‌ماه؛ زمان مرحله استانی مسابقات مدهامتان در فارس/ رقابت 300 نفر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان صبح روز جمعه، ۵ آبان‌ماه در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، زمان برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان در این استان را جمعه‌، 5 آبان‌ماه جاری اعلام كرد.
وی با بیان اینكه این مسابقات در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره از مسابقات 300 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی كانون‌های مساجد فارس در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت می‌پردازند.
امیدی اظهار كرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل و قرائت ویژه بانوان و رشته‌های حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء و قرائت و ترتیل و اذان ویژه آقایان برگزار خواهد شد.
سرپرست دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس همچنین این نكته را یادآور شد كه رشته‌های مذكور ویژه سنین 18 تا 30 سال است، گفت: این مسابقات در رشته‌های صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذكار نماز ویژه سنین 8 تا 15 سال نیز برگزار می‌شود.
وی همچنین گفت: در این مسابقات رشته‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه نیز ویژه ائمه جماعات مساجد و در سنین آزاد برگزار برگزار می‌شود.
امیدی با تصریح اینكه در مسابقات مذكور 11 نفر از اساتید برجسته استان كار داوری را به عهده دارند، گفت: در رشته حفظ علی رسولی، حسن توفیق‌زاده، حمید عباس‌فرد، در رشته قرائت و ترتیل، محمد سعید مسعودی، عباس رحمدار و رضا کارگر در رشته صحیح‌خوانی حمد و سوره آقایان، حمید فرجی و در بخش بانوان منصوره تسلیمیان، وحیده تسلیمیان، فرشته محب تاش و حسینی‌دوست كار داوری مسابقات را به عهده دارند.
سرپرست دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس در پایان گفت: برگزیدگان این مرحله به مرحله كشوری این مسابقات كه طی روزهای 14 تا 17 آذرماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند كرد.
captcha