اتحادیه اروپا برای اولین بار موضعی مخالف آمریکا اتخاذ کرد
کد خبر: 3653831
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
سخنگوی دولت:

اتحادیه اروپا برای اولین بار موضعی مخالف آمریکا اتخاذ کرد

گروه سیاسی: محمد باقر نوبخت در نشست خبری این هفته به مواضع ترامپ و واکنش اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ سیاسی معاصر مشاهده شد که اتحادیه اروپا در مخالفت با امریکا موضعی متفاوت اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نشست خبری محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، صبح امروز، سه‌شنبه ۲۵ مهر، برگزار شد.
نوبخت ابتدا به اجازه رهبر معظم انقلاب برای اختصاص ۶,۳ میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از سال ۹۳ تاکنون به مگاپروژه مهار آب‌های مرزی اشاره کرد و گفت: از نتایج این طرح بزرگ ذخیره ۵ میلیارد متر مکعب و بهره‌برداری از ۲۷ سد و آبگیری ۱۵ سد و سامانه انتقال اصلی ۱۱ هزار کیلومتر و ۱۳۰ کیلومتر تونل به روش مکانیزه است.
وی از دیگر نتایج آن را احداث ۱۴۰ هزار هکتار شبکه اصلی و تامین آب شرب ۴۶ شهر و هزار و ۳۶ روستا بیان کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اظهار کرد: از نتایج این طرح افزایش ۳۷۰ مگاواتی انرژی برق آبی است و در این پروژه ۵۱ هزار نفر مشغول به کار هستند که با بهره برداری کامل طرح ۲۷۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.
نوبخت افزود: از سال ۹۳ تاکنون جمعا ۱۱.۶ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پنج طرح بزرگ زیربنایی آب اختصاص یافت.
وی ادامه داد: از این میزان هشت میلیارد دلار به مهار آب‌های مرزی و ۱.۵ میلیارد دلار برای احداث شبکه‌های احیا اراضی خوزستان و ایلام اختصاص یافت.
سخنگوی دولت تصریح کرد: از این میزان همچنین ۸۰۰ میلیون دلار برای آبیاری نوین و ۵۰۰ میلیون دلار برای آب های سیستان و بلوچستان و ۱.۲ میلیارد دلار است که در فرآیند تخصیص قرار دارند.
نوبخت همچنین گفت: این میزان تخصیص به جز ۴۲ هزار میلیارد تومان سال گذشته و ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری برای طرح های عمرانی است.
سخنگوی دولت با بیان این که منابع صندوق توسعه ملی و منابع کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: این که امروز با قاطعیت در برابر حرف های پوچ رییس جمهوری آمریکا ایستاده‌ایم و مقاوم‌تر از همیشه هستیم بنابر اتکا به مردم بزرگ و فهیم و منابع کشور است.
نوبخت افزود: منابع کشور اجازه می دهد مستقل روی پای خود بایستیم ضمن اینکه تعامل سازنده با جهان را به عنوان یک سیاست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه داریم.
وی ادامه داد: امروز دیگر این چنین نیست که دولت آمریکا پرچمی را بلند کند و همه زیر آن پرچم قرار گیرند چراکه سیاست منطقی ما این دولت را منزوی کرده است و ما تحت تأثیر حرف‌های پوچ و پرخاشگرانه ترامپ مواضع منطقی خود را ترک نمی‌کنیم.
سخنگوی دولت با بیان این که چرا عده ای می خواهند این چنین القاء کنند که منابع کشور کافی نیست، خاطرنشان کرد: دولت توانست قبل از اجرای برجام تورم را مهار کند که در شرایط تحریمی قرار داشت و رشد منفی اقتصادی را مثبت کرد بنابراین، این توانایی وجود دارد و باید باور کنیم.
نوبخت در ادامه گفت: تا ۲۴مهر ماه سال جاری هشت میلیون و ۸۷۰ هزار تن به ارزش ۱۱ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده که از این میزان هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی افزود: امیدوارم تا یک ماه دیگر شرایط به گونه‌ای شود که گزارش دهیم تمام پول کشاورزان پرداخت شده است.
سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین تا ۲۳مهر ماه سال جاری ۵۵ هزار و ۵۱ دستگاه خودرو تاکسی فرسوده جایگزین شده است.
captcha